"לא יכול לחבק את הבת שלי": תינוקת מעזה מאושפזת לבדה בירושלים

שני אחיה מתו ימים לאחר שנולדו, אמה נאלצה לחזור לרצועה כדי לקבור אותם - ושהד נשארה בבית החולים, כאשר להוריה אין אישור לשוב לישראל. לאחר פניית חדשות 13 - האם בדרכה לארץ

זמן צפייה: 03:56

בחודש ינואר האחרון, הגיעה תושבת עזה לבית החולים "מקאסד" במזרח ירושלים, בהיריון עם שלישיה, בשביל לעבור ניתוח דחוף. היא ילדה שלושה ילדים, שהועברו לפגייה, אולם ימים ספורים לאחר מכן שניים מהם מתו. האם חזרה לקבור אותם בעזה – ואילו שהד, התינוקת שנשארה, נותרה לבד בבית החולים.

"תינוקות אחרים אוכלים וישנים, אבל היא נשארת ערה וצריכה לשחק", סיפרה סיוואני, אחות בבית החולים. "היא צריכה מישהו שידבר איתה. היא צריכה לבלות את זמנה עם אימה". עיסא אליען, מנהל משאבי אנוש של ביה"ח, אמר כי "תינוק יכול להישאר חודש-חודשיים עד שיגדל ויבריא. טיפלנו בה במשך שישה חודשים".

תינוקת מעזה, מאושפזת בבית החולים אל-מקאסד במזרח ירושלים לבדה
שהד, תינוקת מעזה, מאושפזת בבית החולים אל-מקאסד במזרח ירושלים לבדה | צילום: החדשות 13

במשך כל החודשים האלה, כשמצבה של שהד הלך והתייצב, פנה בית החולים שוב ושוב לרשות הפלסטינית שיגישו בקשה למתאם פעולות הצבא בשטחים כדי לאפשר לאם או לאב להיכנס לישראל ולהתאחד עם בתם. "ניסינו שוב ושוב והם סירבו", העיד אליען.

המשפחה דואגת ועוקבת אחר מצבה מרחוק, כאשר צוות בית החולים עוזר להורים לתקשר עם ביתם באמצעות שיחות וידאו. על המסך הקטן של נייד פרטי, האב אמר לבתו, "שהד, מתוקה שלי. לא ייתכן שאני לא יכול לחבק את הבת שלי".

עיסא אליען, מנהל משאבי אנוש בבית החולים אל-מקאסד במזרח ירושלים
עיסא אליען, מנהל משאבי אנוש בבית החולים אל-מקאסד במזרח ירושלים | צילום: החדשות 13

בתוך כך, אחרי פניה של חדשות 13, הנושא נפתר - האמא קיבלה אישור מיוחד ממתאם פעולות הצבא בשטחים והיא תגיע לבית החולים במזרח ירושלים ותזכה לחבק את בתה.

ממתאם פעולות הצבא בשטחים נמסר: "באמצע חודש אפריל הוגשה בקשה מטעם הוועדה האזרחית הפלסטינית להנפיק לאם היתר לחזור למזרח ירושלים. בקשה זו נסגרה עקב טעות אנוש בטפסי בקשה. בשום שלב בתהליך הטיפול בבקשה לא התקבלו פניות מבית החולים או מטעם הרשות הפלסטינית על אודות הפעוטה".