הטרגדיה בגבעת זאב: נקבע מותו של הפעוט שטבע בחצר ביתו

דביר לב טוב, שטבע בשלולית בגינת בית הוריו, פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבו קשה מאוד ולא יציב. הצוות הרפואי נלחם על חייו במשך שעות ארוכות, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו

זמן צפייה: 00:58

טרגדיה בגבעת זאב: הלילה (חמישי) נקבע מותו של הפעוט בן השנתיים וחצי שטבע אתמול בשלולית בגינת בית הוריו. הוא פונה אל חדר המיון שבבית החולים הדסה הר הצופים על ידי צוות מד"א, בעודו מחוסר הכרה ומצבו מוגדר קשה ביותר, וכעבור שעות שהצוות הרפואי נלחם על חייו, הוא נאלץ כאמור לקבוע את מותו.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם לבטיחות ילדים", התייחסה למקרה ומסרה כי "נהוג לחשוב שהבית הוא המקום הבטוח ביותר לילדים, במיוחד בתקופת הקורונה, אך לצערנו הרב רוב תאונות הילדים קוורת דווקא בבית. חשוב להבין שתינוק יכול לטבוע במים רדודים כמו גיגית, אמבטיה או שלולית. אני קוראת להורים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה', בסביבת מים אסור לעזוב את הילדים לרגע אחד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבצע החיסונים מתרחב: מהיום – בני 16 ומעלה יכולים להתחסן

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות חזבאללה בדרום המדינה

הרשימות ייסגרו היום: בל"ד, תע"ל וחד"ש ירוצו יחד – ללא רע"ם

אתמול, חובש רפואת חירום במד"א משה חמד סיפר: "כשהגענו למקום הוציאו אלינו את הפעוט שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, סיפרו לנו שהוא שהה מספר דקות מתחת למים. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות וכאשר חזר הדופק, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה ולא יציב".

אלעד חרוש, עד ראיה שהזמין את צוות מד"א לזירה בגבעת זאב סיפר: "שמענו צרחות אימיים. הבנתי שמשהו לא בסדר. התקשרתי לגורמי הרפואה תוך כדי ריצה לכיוון הזירה. האבא תפס את הפעוט שפשוט לא הפסיק להוציא מים. תסריט קשה מאוד, הרגשתי בפיגוע. ההורים היו בלחץ והרחוב התמלא בצעקות".