סוף עצוב: גופתו של הרקדן הבין-לאומי איימן ספיה נמצאה בים

הרקדן המוכר מכפר יאסיף נעדר מיום ראשון לאחר שבילה עם חברים בחוף נווה ים הסמוך לעתלית. המשטרה ועשרות מתנדבים ערכו חיפושים אחריו שבסופם, כאמור, נמצאה גופתו מול החוף

זמן צפייה: 00:23

לאחר ארבעה ימי חיפושים, גופתו של הרקדן הבין-לאומי איימן ספיה מכפר יאסיף נמצאה סמוך לחוף עתלית. בן ה-29 נכנס לים מוקדם יותר השבוע ומאז נעלמו עקבותיו. על פי עדויות, הוא נכנס על מנת לסייע לידידתו שנסחפה.

במסגרת החיפושים אחריו הופעלו מסוקים משטרתיים, פרשים שסרקו את החוף וצוות צוללנים. כמו כן, עשרות בני אדם התנדבו לסייע בחיפושים ברצועות החוף הסמוכות.

איימן ספיה, הרקדן הבין-לאומי שנעדר
איימן ספיה, הרקדן הבין-לאומי שנעדר

איימן התגלה כבר בגיל 12 כרקדן מוכשר. את תחילת דרכו בעולם המחול עשה אצל יהודית ארנון בקיבוץ געתון, מייסדת להקת המחול הקיבוצית. ארנון הייתה זו שכינתה אותו "בילי אליוט של החברה הערבית".

איימן שנחשב לרקדן הערבי הראשון בישראל המשיך ללימודים בלונדון והקים להקת מחול בינל עם רקדנים פלסטיניים. סאמר ספייה, בן דודו, אמר עליו כי הוא "רקד כמעט בכל העולם, חבל שזה יהיה הסוף שלו".

טרם הימצאו, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס להיעדרותו בחשבון הפייסבוק שלו וכתב כי "כל דקה שעוברת מבלי למצוא את איימן ספיה הוא אפליה גזענית. לפני דקות המשטרה שלחה רק שני צוללנים רק שניים. לאחר שיחות טלפונים הבטיחו לי עוד ארבעה צוללנים תוך דקותף אבל גם זה לא מספיק. אני מלא בהערכה למאות צעירים המגוייסים בחוף וכל מי שעוזר לנו ללחוץ על המשטרה להקצות יותר משאבים".