היועמ"ש נגד אוחנה: דבריו על אישום נגד רה"מ - פיגוע בדמוקרטיה

מנדלבליט יצא נגד השר לבט"פ, שטען כי "הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור היא פיגוע בדמוקרטיה", והבהיר: "ראש הממשלה הוא אזרח כמו כולם"; אוחנה השיב: ההתנהלות תחת כהונתו היתה בדרך של שקרים

זמן צפייה: 01:31

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט יצא היום (שני) נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שטען כי "הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור היא פיגוע בדמוקרטיה", וטען: "עצם העלאת הטענה הזו שלפיה יש מי שנמצאים מעל החוק וצריכים להיות מוגנים מפני מרותו של המשפט הפלילי - היא הפיגוע בדמוקרטיה".

מנדלבליט הבהיר כי "ראש הממשלה הוא אזרח המדינה כמו כולם, ואנחנו נמשיך לעמוד על כך שמשפטו יתנהל כמו של כל אזרח. בית המשפט יכריע". היועמ"ש זעם על הניסיון, "להעביר את המשפט לאפיקים אחרים", לדבריו, וסיפר כי "היו בקשות לשימוע בתקשורת - כאילו זה סקר או תוכנית ריאליטי! אבל בישראל, הכרעה בפלילים היא רק על ידי בית משפט".

"עכשיו יש דרישה לוועדת חקירה של פוליטקיאים. 'לחקור את החוקרים', הם אומרים. זה ניסיון להפוך את היוצרות - וזה הפוך ממה שקורה בדמוקרטיה", סיכם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"לית משרד האוצר: "בסגר הקרוב יתווספו עד 200 אלף מובטלים"

3,167 נדבקים חדשים; שיעור הבדיקות החיוביות – הגבוה מזה שבוע

התנועה תוגבל, המגזר הפרטי יעבוד: כל מה שצריך לדעת על הסגר

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

השר אוחנה השיב לדברים: "שמעתי שהיועץ התלונן על דברים שאמרתי. לו היה מתעניין במה שבאמת אמרתי, כלומר, הדברים המלאים ולא רק הכותרות, הוא היה יודע שאמרתי כי הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור - ודאי ראש ממשלה - היא פיגוע בדמוקרטיה ומסכלת את רצון הבוחר, ומשכך אם הפרקליטות עושה זאת היא חייבת להיות ללא רבב, "יותר צדיקים מהאפיפיור. אבל מה שנחשף פעם אחר פעם הוא, שתחת כהונתו של ראש התביעה הכללית אביחי מנדלבליט ושל שי ניצן פרקליט המדינה, ההתנהלות היתה בדרך של שקרים, הדלפות לא-חוקיות, סחיטות באיומים לעדים, זלזול בהליכים מתוך יהירות ושכרון כח, תוך אמונה שהציבור מטומטם, איננו רואה ולא שומע. אבל הוא הסתפק בכותרות".

בתוך כך, שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס לסגר המתוכנן שצפוי להיכנס לתקופו כבר ביום שישי הקרוב, והודיע: "זכות ההפגנה תישמר". לדבריו, "אף אחד לא רוצה לחיות במדינה שבה הממשלה אוסרת על מחאה נגדה. דמוקרטיות חזקות נבחנות בשעת משבר, ואנחנו נצלח את המבחן הזה".

בנאום שנשא באירוע הרמת כוסית לכבוד ראש השנה במשרד המשפטים, הוסיף השר כי "דווקא בשעת חירום, תפקידנו לוודא שאף אחד לא ינצל את המצב השברירי כדי לפגוע במערכת הצדק הישראלית, ובזכויות האזרח של כל אחת ואחד מאיתנו".

"כאשר הממשלה מגבילה באופן דרמטי את חופש התנועה של הציבור, עלינו לוודא שההסדרים המשפטיים יבטיחו שמירה על זכויות היסוד של האזרח. אנחנו מחוייבים לצמצם למינימום האפשרי את הפגיעה בחירות הפרט. נדאג שמוסדות הדמוקרטיה ימשיכו לתפקד. בתי המשפט לא ייסגרו והכנסת תמשיך למלא את תפקידה בפיקוח הדוק על כל החלטות הממשלה", סיכם.

שר המשפטים אבי ניסנקורן
שר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום: לע''מ