הקטל בכבישים: שני הרוגים בכביש בין ירושלים לים המלח

רכבם של השניים התהפך סמוך לצומת השומרוני הטוב על כביש 1. צוותי מגן דוד אדום קבעו את מותם בזירה; נוסע נוסף שנלכד ברכב חולץ על ידי לוחמי האש, ופונה לבית החולים כשמצבו בינוני

זמן צפייה: 00:19

הרוגים בתאונת דרכים סמוך לבירה: שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נהרגו הבוקר (שישי) בהתהפכות רכבם על כביש 1 בקטע שבין ירושלים, סמוך לצומת השומרוני הטוב. מצבם הוגדר בתחילה אנוש, אך צוותי מגן דוד אדום שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותם בזירה.

צעיר נוסף בן 18 שהיה עם השניים ברכב, נלכד בתוכו לאחר ההתהפכות, ובהמשך חולץ כשמצבו קשה על ידי לוחמי האש שהגיעו למקום. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבו בינוני, והוא סובל מפגיעה קשה בידו.

חובשי מד"א ניסן חפץ ואביב ביטון, שהגיעו למקום, סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד, כשהגענו למקום ראינו רכב מעוך הפוך על הגג, ברכב נסעו שלושה צעירים בשנות העשרים, אחד מהם היה מחוץ לרכב ושנים נלכדו בתוכו, ביצענו מיון ראשוני, הצעיר שהיה מחוץ לרכב ואחד הלכודים היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה, לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם בשטח, הצעיר השלישי היה בהכרה, לאחר פעולות חילוץ מורכבות של הכבאים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים , הוא סבל מחבלה רב מערכתית, ופינינו אותו לבית חולים תוך המשך טיפול כשהוא בהכרה ומצבו קשה."

זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
זירת התאונה בכביש 1
צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אתמול נהרגו תינוק בן כמה חודשים ואמו בת ה-28, לאחר שמשאית התנגשה ברכב פרטי סמוך למחלף בית רבן, באזור אשדוד. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותן, ופינה מזירת האירוע את האב כבן 35 במצב קשה כשהוא בסכנת חיים, ואת בתם הנוספת בת השנתיים במצב קל, לבית החולים קפלן.

לחדשות 13 נודע כי מחקירה ראשונית עולה שהמשאית שנסעה מכיוון מערב סטתה מנתיב ופגעה בחלקו האחורי של כלי רכב פרטי שככל הנראה עמד בצד הדרך. חוקרי המשטרה עד עכשיו לא זיהו סימני בלימה של המשאית על הכביש. כאמור, כתוצאה מכך נהרגו האם ובתה שישבו במושב האחורי.

מאוחר יותר, נהרגה אישה כבת 50 בתאונת דרכים בין רכב למשאית בכביש 60, סמוך להתנחלות בית חגי. צוות מגן דוד אדום קבע את מותה של האישה במקום. אישה בת 30 וילדה בת 10 פונו במצב קשה לבית החולים שערי צדק,וילדה כבת שבע פונתה לבית החולים סורוקה - גם היא במצב קשה.