רוגמים באבנים את הרכב - ודוחפים את הנהג: פלסטיני הותקף בי-ם

מאות נערי גבעות המשיכו את המחאה על מותו של אהוביה סנדק, ובשל כך כמה מהם תקפו רכב של פלסטיני ליד גשר המיתרים בעיר הבירה. ההפגנות התפשטו גם למוקדים אחרים - 20 נעצרו • תיעוד

זמן צפייה: 03:56

המחאה על מותו של אהוביה סנדק ממשיכה: כמה נערי גבעות תקפו הלילה (שישי) רכב פלסטיני ליד גשר המיתרים בירושלים. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות כי המתפרעים רוגמים באבנים את הרכב, ובהמשך - כאשר הנהג יוצא, אחד מהמוחים מגיע אליו ודוחף אותו. בתקרית זו, אף אחד לא נעצר - אולם במוקד אחר שבו התרחשה מחאה על מותו של אהוביה, 20 בני אדם נעצרו או עוכבו לחקירה בגין הפרת סדר, גרימת נזק וחסימת נתיבי תחבורה.

מהמשטרה נמסר כי באזור גשר המיתרים נכחו מאות מפגינים, אשר ניסו לחסום את ציר התנועה המרכזי. כמה מהמפגינים, כך נמסר, יידו אבנים וביצים לעבר השוטרים שפעלו במקום. בהמשך הערב, התקדמה המחאה גם לצמתים נוספים באזור - גם בצומת בר אילן. שם, עשרות מפגינים גרמו נזק לגדרות בטיחות של עבודות הרכבת הקלה, ניפצו שמשות אוטובוסים, הציתו פחי אשפה ועמודי תאורה, השליכו אבנים לעבר הכוחות המשטרתיים, עקרו לוחות רישוי וכן תקפו שוטר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בצפון: בן 20 נורה למוות בג'דיידה מכר

2021 כבר כאן: בעולם ציינו את תחילת השנה החדשה • צפו בתמונות

כשבועיים לאחר שהחל המבצע: כמיליון ישראלים התחסנו נגד הקורונה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2101010905' autoplay='0' credit='הירושלמים' desc='תקיפה בירושלים • תיעוד' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1609484195/45vvmf_vpudq9.png' kid='1_x5wek379' kid='1_x5wek379' duration='27'']

כאמור, המפגינים מוחים על מותו של אהוביה סנדק בן ה-16, שנהרג בשבוע שעבר בזמן מרדף משטרתי. ביום שלישי, מאות בני אדם הפגינו בצומת בר-אילן בירושלים, כאשר במהלך הערב נרשמו כמה עימותים בין המפגינים לשוטרים, עד שלבסוף 29 בני אדם נעצרו או עוכבו לחקירה.

לטענת המשטרה, המפגינים - שחסמו את הצומת לתנועת כלי רכב, יידו אבנים וזרקו חפצים לעבר הכוחות שפעלו במקום. אחד השוטרים נחבל מאבן שפגעה בצווארו. בנוסף, כך לפי המשטרה, כמה פורעים גרמו נזק לניידת משטרתית, כאשר ניפצו את חלונות הרכב.