עקב התקלה במיכלי הדלק: ראש העיר אשקלון יגיש תלונה נגד קצא"א

יממה לאחר דליפת הדלק, תושבי אשקלון והאזור עדיין מתקשים לנשום. רבים מהם סובלים מסחרחורות, כאבי ראש והקאות. לטענת גורמים בעירייה, חרף הנזק, החברה לא עבדה במהלך הלילה לתיקון התקלה

תומר גלאם
תומר גלאם | צילום: עמוד הפייסבוק של תומר גלאם

24 שעות אחרי התקלה בקצא"א, שלטענת החברה נגרמה כתוצאה מדליפת דלק באחד המיכלים, וגם הבוקר (שישי) תושבי אשקלון והאזור עדיין מתקשים לנשום. לטענת גורמים בעירייה, החברה עצרה במהלך הלילה את הטיפול בתקלה, והמשיכה רק הבוקר - למרות הנזק הכבד.

תושבים רבים סובלים מאז אתמול מסחרחורות, כאבי ראש והקאות ולטענתם זה רק הולך ומחריף. ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, שנותר חסר אונים אל מול התנהלות קצא"א, מתכוון להגיש הבוקר תלונה במשטרה נגד החברה: "מתנהלת כמו ארגון שמותר לו הכול בחסות הממשלה".

האירוע החל אתמול בשעות הבוקר המוקדמות, ומאז הגיעו למוקד איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מוקד הסביבה ומוקד עיריית אשקלון, מאות פניות של תושבים על מטרדי ריח חריפים. על פי ממצאי הבדיקה שערכו באיגוד, ככל הנראה הריח מגיע מדליפת דלק בגג מיכל אחסון דלקים במכלל קצא"א אשקלון.

האיגוד ביקש מהמשרד להגנת הסביבה לפתוח חקירה פלילית לבדיקת מקור המפגעים שאותרו במתחם קצא"א אשקלון, על מנת למצות את הדין עם האחראים להם.

מקצא"א נמסר בתגובה כי "במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער והחריג, נפלטו ריחות מאחד המיכלים של החברה. האירוע מטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, ולאור כמויות הגשמים הרבות, נמשכה הפעילות כל הלילה ואנו מקווים ששאריות הריח יסתיימו בזמן הקרוב. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. צר לנו שראש העיר, במקום להירתם ולסייע באירוע שנגרם עקב מזג אוויר סוער וחריג, מנסה להוציא כספים שלא כדין מהחברה ומפיץ שקרים מופרכים. קצא"א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום שבו היא פועלת".