תיעוד: הפעוטה שנמלטה ברגע האחרון מהבית הבוער באריאל

לפני שבוע פרצה שריפה בבית משפחת אבן, בעקבות מטען למכשיר נייד שהתלקח והביא לפיצוץ מיכל דיאודורנט. מצלמת האבטחה תיעדה את בת השנתיים וחצי עוברת ליד הלהבות - ומצליחה להימלט מהאש

זמן צפייה: 01:49

לפני שבוע בני משפחת אבן מאריאל התעוררו באמצע הלילה לתוך סיוט שכמעט גבה את חייהם כשמטען של מכשיר נייד, שנמצא כמעט בכל בית בישראל, התחמם יתר על המידה והוביל לשריפה שפרצה בדירת המשפחה. למרבה המזל, גלאי עשן שהותקן בדירה העיר את אב המשפחה וייתכן שבכך הציל את חייהם.

רגעי האימה תועדו במצלמת האבטחה ובתיעוד ניתן לראות את הפעוטה, בת השנתיים וחצי, עוברת ליד הלהבות ומצליחה להימלט מהבית הבוער ואת הכלב המשפחתי חומק בבהילות מהסלון.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אינסטגרם זה כבר פאסה: כך כבשה "טיק טוק" הסינית את בני הנוער

במרכז משפט החשוד ברצח בחניון ברמלה: התיעוד שנחשף בחדשות 13

"ארה"ב תעצור מתן סיוע ביטחוני ללבנון בסך 105 מיליון דולרים"

השריפה בדירה באריאל
השריפה בדירה באריאל | צילום: חדשות 13

"התעוררתי בסביבות 1:30 בגלל האזעקה, רצתי למטבח וראיתי אש עד לתקרה", סיפר אב המשפחה, דן אבן. "צעקתי 'שריפה!' והערתי את כולם. הגלאי הציל אותנו, כמה דקות יותר ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה. זה הגאדג'ט הכי משתלם שקניתי בחיים".

מחקירה ראשונית של השריפה עלה כי הגורם הוא פיצוץ בתיק העבודה של אבן, שנגרם מהתחממות מטען של מכשיר אלקטרוני נייד ונפוץ. "המכשיר החשמלי יצר חום קריטי והצית מיכל דיאודורנט שהושאר בתוך התיק", הסביר חוקר השריפות רב אשף אלירן צרויה כיצד פרצה הדליקה, שעלולה כאמור להתפרץ כמעט בכל בית שבו משאירים להטענת לילה מכשירים אלקטרוניים, כמו מחשבים וטלפונים ניידים – עם סוללות שעלולות להתלקח, ללא כל התראה מוקדמת.