"נלחמים על הזכות לחיים": נמשך המאבק נגד האלימות במגזר הערבי

ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי גיבשה צעדים לקראת המשך המחאה - בהם שיירת מכוניות למשרדי הממשלה בירושלים, הפגנות מול מטות המשטרה ושביתת רעב של הנהגת הציבור הערבי

זמן צפייה: 01:09

ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי דנה הבוקר (שבת) בצעדים להמשך המחאה על העלייה במקרי האלימות בחברה הערבית. בדיון נקבע כי ביום חמישי הקרוב תצאנה שתי שיירות מכוניות אל משרדי הממשלה בירושלים - ממג'ד אל-כרום שבצפון ומצומת שוקת בדרום.

צעדי המחאה יימשכו גם בשבועות שלאחר מכן. ב-15.10 בשעה 7:00 תתקיים הפגנה ארצית מול מטה המשטרה במחוז הצפון בנצרת. ב- 21.10 בשעה 17:00 תערך הפגנה ארצית מול מטה המשטרה במחוז המרכז ברמלה. וביום ראשון ה-27.10 יפתחו מנהיגי הציבור הערבי בשביתת רעב מול קריית הממשלה שבירושלים.

לעוד כתבות בנושא:

"לא נולדנו כדי למות": רבבות מחו נגד האלימות בחברה הערבית

בשל האלימות בחברה הערבית: הרשימה המשותפת תחרים השבעת הכנסת

החשד לרצח במג'ד אל-כרום: נקבע מות הגבר השלישי שנפגע באירוע

הפגנה בכביש 65
הפגנה בכביש 65 | צילום: חדשות 13

במהלך הישיבה ציינו נציגי הוועדה לשבח את ההיענות הציבורית הגדולה והמחאות שבהן השתתפו עשרות אלפים מפגינים. "זה מבטא את רצונו העז של הציבור הערבי לקחת אחריות על הזכות הבסיסית לחיים ולביטחון אישי ולחסן את עצמו ממגפות האלימות, הפשיעה ואנרכיית הנשק, כחלק מרצונו להיאבק על זכויותיו במולדתו ולמען שוויון זכויות אזרחי ולאומי".

הוועדה הפנתה אצבע מאשימה אל עבר השלטון והמשטרה: "זו מדיניות גזענית שמטרתה לפרק את החברה מבפנים ולפגוע במרקם החברתי של הציבור הערבי". "הזכות לביטחון אישי", הוסיפו בוועדת המעקב, "הינה זכות בסיסית שאינה ניתנת למיקוח או מו"מ". בוועדה רואים בהצבת כוחות מג"ב ביישובים הערביים מעין ניסיון להחזרת הממשל הצבאי ודורשים תוכנית כוללת למאבק בפשיעה בתיאום עם נבחרי הציבור".

בתוך כך, בשעה זו מפגינים חוסמים את הכביש בצומת טירה, במחאה על האלימות הגואה בחברה הערבית והפגנות מחאה נוספות מתקיימות במספר מוקדים ברחבי הארץ ביישובים הערביים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191005-1759' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה בצומת טירה' kid='1_gyv2f99f' duration='32''].

אתמול השתתפו מאות בני אדם במחאה נגד האלימות בחברה הערבית. מתפללים רבים יצאו עם סיום התפילות במסגדים לכמה מוקדי הפגנות בצפון הארץ, וקראו, בין היתר, "הדם של הילדים שלנו לא זול", "כדי שהילדים שלי לא ימותו", וכן קריאות נגד המשטרה.

המפגינים הרבים חסמו לסירוגין כמה כבישים בצפון, בהם כביש 65, כביש 85 וצירים נוספים, הסמוכים ליישובים שבהם מתרחשות ההפגנות, כשבמקביל, הכווינה המשטרה את התנועה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191004-1343' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ עודה בהפגנת המגזר הערבי' kid='1_j6ethlcm' duration='27'']

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, השתתף באחת ההפגנות ואמר כי "אנשים מבקשים את הדברים הכי בסיסיים - לחיות בביטחון אישי". "המטרות מאוד ברורות - יש כנופיות פשע מאורגן, יש נשק בלתי מורשה ויש פרוטקשן", הוסיף עודה. "אנחנו מבקשים מהממשלה לפעול מיד ביד של ברזל. אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק".