צלל עם שנורקל - וגילה חרב בת 900 שנה: "במצב מושלם"

תושב עתלית שצלל להנאתו בחוף הכרמל גילה פריטים נדירים מתקופות היסטוריות שונות, כולל חרב שהייתה שייכת ככל הנראה לאביר צלבני. רשות העתיקות: "החרב תנוקה ותיחקר - נפעל להציגה לציבור"

זמן צפייה: 00:51

תושב עתלית שצלל באזור חוף הכרמל ביום שבת האחרון מצא על קרקעית הים מספר פריטים עתיקים וביניהם חרב באורך 130 סנטימטרים בת כ-900 שנה. הצולל, שלומי קצין, דיווח לרשות העתיקות על הממצאים, ביניהם עוגני אבן, כלי חרס ועוגני ברזל, ואלו נלקחו לאוצרות המדינה. ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות סיפר כי "החרב נשתמרה במצב מושלם, היא ממצא יפה ונדיר וכנראה הייתה שייכת לאביר צלבני".

קובי שרביט, מנהל היחידה לארכיאולוגיה ימית ברשות העתיקות הסביר כי "מציאת הפריטים מעידה כי המעגן שימש כבר בתקופת הברונזה המאוחרת – לפני 4,000 שנה, וכעת, מציאת החרב עשויה להעיד כי המעגן הטבעי שימש גם בתקופה הצלבנית, לפני כ-900 שנה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנרצח ה-100 בחברה הערבית: בן 44 נורה למוות בדיר אל-אסד

אחרי שנגרס: ציורו של בנקסי נמכר במחיר שיא של 25 מיליון דולר

הודו: לפחות 25 הרוגים בעקבות גשמים עזים שהובילו לשיטפונות

האזרח שלומי קצין שמצא את החרב
האזרח שלומי קצין שמצא את החרב | צילום: ניר דיסטלפלד רשות העתיקות

החרב שנמצאה על קרקעית הים
החרב שנמצאה על קרקעית הים | צילום: שלומי קצין

"האתר שבו התגלו העוגנים והחרב מנוטר בידי רשות העתיקות מאז חודש יוני. הממצאים במקום נגלים ומתכסים בהתאם לתנועת החולות, ועל כן, הם חמקמקים מאוד. גילוי ממצאים עתיקים על ידי שחיינים וצוללים חופשיים, היא תופעה שהולכת וגדלה בשנים האחרונות".

מנהל רשות העתיקות אלי אסקוזידו שיבח את קצין על הדיווח לרשות. "כל חפץ עתיק שנחשף, מסייע לנו בהרכבת הפאזל ההיסטורי של ארץ ישראל. לאחר שהחרב תנוקה ותיחקר במעבדות רשות העתיקות, נפעל להציג אותה לקהל".

Sword.
החרב העתיקה שנמצאה | צילום: אנסטסיה שפירו