אביו של עמית בן יגאל: "גם אני חף מפשע וגם לי הרסו את הבית"

ברוך בן יגאל תקף בריאיון לחדשות 13 את החלטת שופטי בג"ץ לבטל את צו הריסת בית המחבל שהרג את בנו וקרא לשופטים לדון מחדש בהחלטה בהרכב מורחב: "לא בא בשם הנקמה - אלא בשם ההרתעה"

זמן צפייה: 09:30

ברוך בן יגאל, אביו של לוחם הגולני עמית בן יגאל שנפל בפעילות מבצעית לפני כשלושה חודשים, התראיין הערב (שני) בחדשות 13, כשהוא עונד את דיסקית בנו והגיב להחלטת בג"ץ לא להרוס את בית המחבל שהרג את בנו.

"התחלתי לבכות", אמר ברוך על הרגע שבו הודיעו לו על ההחלטה. "כמה עוד רוצים לחבוט בנו. להרוג אותנו זה לא יותר פשוט? הכאב שלנו זה לא כאב? האומללות שלנו זה לא אומללות? אנחנו חפים מפשע ולנו נהרס הבית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג"ץ ביטל את צו הריסת בית המחבל שהרג את הלוחם עמית בן יגאל

לאחר הערכת מצב: צה"ל ביטל חלק מהגבלות התנועה בגבול הצפון

מהבוקר: 20 שריפות מבלוני תבערה; ראשי הרשויות: "דורשים מענה"

עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן
עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן | צילום: דובר צה''ל

"כששמעתי את זה נסעתי לבית העלמין והתנצלתי בפני עמית. זה הבן היחיד שלי נשארתי אומללף אני לבד בעולם הזה", המשיך ברוך ופנה לשופטי בגץ: "אנחנו אשמים? המחבל הרס שני בתים, אבל במה אני אשם? הפרופיל החדש של המחבלים הוא בן 40 פלוס עם שמונה ילדים - במקרה הרע יאטמו לו את החדר זה. נשמע לי הזוי".

לדבריו, "בחיים לא הפגנתי נגד בג"ץ, אבל היום אני אומר לשופטים - עשיתם טעות. אני מבקש מנשיאת העליון לקיים דיון מחודש. אני לא בא בשם הנקמה, אלא בשם ההרתעה. אין לי שום דבר נגד השופטים ברמה האישית, אלא נגד התפיסה שלהם, זה לא הוגן כלפינו, כמשפחה שכולה. כשהשופטים ישנים בבית שלהם הבן שלי הגן עליהם ומת".

ברוך בן יגאל, אביו של הלוחם שנפל עמית בן יגאל
ברוך בן יגאל, אביו של הלוחם שנפל עמית בן יגאל | צילום: חדשות 13

ברוך סיפר על חייו לאחר מות בנו, ואמר כי "הורדתי 12 קילו, אין לי עוד כלום בחיים האלה, אני כל יום מחפש סיבה לקום בבוקר. אני כל יום הולך לבן שלי כי אין לי משהו אחר - הקבר הקטן הזה בבאר יעקב".

מוקדם יותר היום ביטלו שופטי בג"ץ ביטלו את צו ההריסה של בית המחבל נזמי אבו באכר בכפר יעבד ליד ג'נין, ממנו זרק המחבל את הבלוק שהרג את לוחם הגולני. ההחלטה התקבלה ברוב של שני שופטים, מני מזוז וג'ורג' קרא, שהורו לבטל ההריסה.

נזמי אבו בכר, המחבל החשוד בהריגת הלוחם עמית בן יגאל
נזמי אבו בכר, המחבל החשוד בהריגת הלוחם עמית בן יגאל | צילום: דוברות שב''כ

מזוז וקרא נימקו את ההחלטה בכך שהאם ושמונת הילדים המתגוררים בבית חפים מפשע, לא מעורבים בפיגוע ולא תמכו במעשה, ולכן אין סיבה להרוס את כל הבית. עוד נימקו השופטים שצה"ל יכול להסתפק באטימת החדר בו התגורר המחבל. "הפעלת סמכות זו כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקנין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם", נימק מזוז.