אלונה ברקת עוזבת את הפועל ב"ש: "השחקנים לא הותירו לי ברירה"

בעליה של קבוצת הכדורגל הודיעה על סיום תפקידה ברקע משבר הקורונה. זאת, לדבריה, מכיוון שהשחקנים דחו את תוכנית החירום שהציעה וסירבו לקצץ את שכרם. "משבר אמון שאין ממנו חזרה"

 אלנה ברקת
אלונה ברקת | צילום: החדשות 13

אלונה ברקת, בעליה של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, הודיעה היום (ראשון) כי היא עוזבת את תפקידה אחרי 14 שנים, ברקע משבר הקורונה. זאת, לדבריה, בשל "השחקנים שדחו את תוכנית החירום שהצעתי וסירבו לקצץ את שכרם - לא הותירו לי ברירה אחרת". עוד הצהירה: "אני רואה בזה משבר אמון שאין ממנו חזרה". את הדברים כתבה בחשבון הפייסבוק שלה.

"נגיף הקורונה מאתגר את האנושות ומאיים על הכלכלה והבריאות של כל אחד מאתנו", הסבירה ברקת את החלטתה. "ההשלכות הכלכליות יימשכו זמן רב וכל בעל עסק חייב לתכנן ולאמץ תוכנית כיצד לשרוד. במסגרת התוכנית התחייבתי לספק רשת ביטחון בהיקף של 20 מיליון שקלים לעונה הבאה, במקביל להסכמה לקיצוץ של 30% בשכר השחקנים וביצוע קיצוץ רוחבי לכל עובדי המועדון מעתה ועד סוף העונה הבאה. שכרם של עובדים ושחקנים המשתכרים מתחת לשכר הממוצע, לא ייפגע. בתוכנית החירום יש סעיף המאפשר את הקטנת הקיצוץ בשכר העובדים והשחקנים, במסגרתו 30% מההכנסות העודפות יוחזרו לעובדי ושחקני המועדון".

אלונה ברקת
אלונה ברקת | צילום: אתר ספורט 5

לדברי ברקת, "בימים האחרונים עשיתי כמיטב יכולתי לגבש תוכנית חירום מוסכמת להצלת המועדון מהמשבר שעומד בפתחנו, אך לא זכיתי לאמון שחקני המועדון שבחרו להתקדם באפיק המשפטי".

ברקת הוסיפה כי העבירה את זכויות הניהול במועדון לידיו של עו״ד יצחק יונגר, שיהיה נאמן המועדון מעתה. עוד הדגישה: "כמובן שאעמוד בכל התחייבויותיי הכספיות עד לגמר העונה הנוכחית".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' התייחס להחלטה: "הופתעתי מאוד לקבל טלפון מנשיאת מועדון הכדורגל, שהודיעה לי על העברת הקבוצה לאחריותו של נאמן, זאת לאחר שלדבריה עשתה כל מאמץ לקדם תוכנית הבראה למועדון (בעקבות המשבר הכלכלי העולמי הקשה, שפוקד אותנו). לטענתה, לא זכתה לשיתוף פעולה מצד השחקנים. הצעתי את עזרתי בגישור בין הצדדים, אך לצערי נמסר לי שההחלטה שהתקבלה היא סופית ולא ניתנת לשינוי. צר לי מאוד על כך. נצטרך, מיד לכשיחלוף משבר הקורונה, לבחון את ההשלכות לכך".

יו"ר המנהלת ארז כלפון התייחס גם הוא להודעת הפרישה: "הצטערתי מאוד לשמוע את ההודעה של מועדון הכדורגל הפועל ב"ש על עזיבתה של אלונה ברקת. זו אבידה גדולה לכדורגל הישראלי ולהפועל ב"ש, במיוחד לאחר שהצעידה את המועדון להישגים ספורטיביים גדולים. כל העולם עובר כרגע משבר כלכלי בריאותי גדול, וראוי היה שהשחקנים היו מאמצים את התוכנית שפרסמה אלונה להצלת המועדון. אני מתכוון לעשות כל שביכולתי על מנת שתחזור בה מהחלטתה".