אלימות בהפגנה בירושלים על מות נער הגבעות – 8 שוטרים נפצעו

כאלף איש מחו מול משרדי מח"ש ודרשו ועדה חיצונית לבדיקת מות אהוביה סנדק. המפגינים תקפו שוטרים וגרמו נזק לניידות ולתמרורים - 20 נעצרו. אביו: "יש שנאת חינם כלפי נערי הגבעות"

זמן צפייה: 00:48

כאלף מפגינים הגיעו אמש (שבת) למחות מול משרדי מח"ש בירושלים, בעקבות מותו של נער הגבעות אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי - זהו היום העשירי ברציפות. עימותים פרצו בין המפגינים לכוחות המשטרה במקום.

שמונה שוטרים נפצעו מיידוי אבנים, ו-20 מפגינים נעצרו. המוחים דרשו שתוקם ועדת חקירה חיצונית לבדיקת האירוע. משתתפי ההפגנה עקרו גדרות חציצה בין נתיבי התחבורה ותמרורים, ואף גרמו נזק לניידות משטרה ולרכב עצורים שנופצו חלונותיו.

לכתבות נוספות בנושא >>

"ד"ש מאהוביה": כתובות נאצה רוססו על מבנה משטרתי בשטחים

29 נעצרו בהפגנה בירושלים על מות הנער אהוביה סנדק

השוטר מהתאונה בה נהרג נער הגבעות: "הורידו אותנו לשוליים"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2101030649' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד המחאה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1609618282/Capture-7_e1tdxe.jpg' kid='1_vxi1yru0' kid='1_vxi1yru0' duration='89'']

אביו של הנער, אברהם סנדק, נאם באירוע ואמר כי "אהוביה טיפח וגידל את הארץ - איבדנו אותו בגלל שנאת החינם שמופנית לנערי הגבעות שמיישבים את הארץ ואוהבים את עם ישראל. רוח קדושה שוהה בקרב הנערים - נוער שרוצה בשלמותו של עולם דרך קדושתו של עם ישראל ולא מלא בשנאה, אלא רוצה בטוב. קברניטי המדינה הם אלו ששלחו את שוטרי ובלשי ימ"ר ש"י. השיטור האכזרי לעיתים בעצמו נוגד את החוק".

בהפגנה נכח מפקד המחוז ניצב דורון ידיד, אשר הנחה להשתמש באמצעים לפיזור המפגינים שהפרו את הסדר וחסמו את הכבישים. בתום הערב, ראש ענף מבצעים מחוז ירושלים סנ"צ אלון חלפון, סיכם את המחאה ואמר: "הייתה פה הפרת סדר אלימה מאוד. זו כבר לא מחאה - זו התכתשות חסרת רסן מול השוטרים ומול אזרחים שעברו פה. היה אירוע לא פשוט".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-2101022220' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1609618972/Capture-8_isd3mv.jpg' kid='1_sfb08i7q' kid='1_sfb08i7q' duration='12'']

שלשום תקפו כמה נערי גבעות רכב פלסטיני ליד גשר המיתרים בירושלים. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות כי המתפרעים רגמו באבנים את הרכב, ובהמשך - כאשר הנהג יצא, אחד מהמוחים הגיע אליו ודחף אותו. בתקרית זו, אף אחד לא נעצר - אולם במוקד אחר שבו התרחשה מחאה על מותו של אהוביה, 20 בני אדם נעצרו או עוכבו לחקירה בגין הפרת סדר, גרימת נזק וחסימת נתיבי תחבורה.

כאמור, המפגינים מוחים על מותו של אהוביה סנדק בן ה-16, שנהרג בשבוע שעבר בזמן מרדף משטרתי. ביום שלישי, מאות בני אדם הפגינו בצומת בר-אילן בירושלים, כאשר במהלך הערב נרשמו כמה עימותים בין המפגינים לשוטרים, עד שלבסוף 29 בני אדם נעצרו או עוכבו לחקירה.

שוטר שנפגע במהלך עימותים עם מפגינים
שוטר שנפגע במהלך עימותים עם מפגינים | צילום: דוברות המשטרה

הפגנה על מות נער הגבעות בירושלים
הפגנה על מות נער הגבעות בירושלים | צילום: חדשות 13