הישראלי שזכה 14 פעמים בלוטו חוזר לארץ: "הסתובבתי כמו פושע"

סטפן מנדל שלשל לכיסו 30 מיליון דולר, אך שוהה בחו"ל עקב חקירה פלילית שנפתחה נגדו, שבסופה נגזרו עליו 10 חודשי מאסר. לטענתו, תפרו לו תיק. "לא מפחד לחזור לארץ, אבל הלב קצת רועד"

זמן צפייה: 05:31

סטפן מנדל, שזכה 14 פעמים בלוטו במהלך חייו בכמה מדינות בעולם, ומתוכן שלשל 30 מיליון דולר לכיסו, מתכנן לחזור לישראל. מנדל סיפר הערב (שישי) ממקום מושבו באיי וונואטו הסמוכה לאוסטרליה על 17 השנים האחרונות שבהן לא היה בישראל, מפני שלטענתו, תפרו לו תיק ברשות לניירות ערך.

מנדל, בן 80, ניצול שואה ומתמטיקאי במקצועו אמר בריאיון לתוכנית "שישי עם אילה חסון" כי "הרבה מהכסף הלך" בשנים ששהה מחוץ לישראל ו"הסתובב כמו פושע, בגלל השחיתות ברשות לניירות ערך". לדבריו, הוא "לא מפחד לחזור לארץ, אבל הלב קצת רועד", למרות שהשופט חנן מלצר פסק כי עונש המאסר שלו לא תקף, משום שלא הוטל בפניו, ואישר לו לחזור לארץ ולא להיכנס למאסר במשך 30 יום מחזרתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו אחרי שדן עם פוטין על נעמה יששכר: "הרבה יותר אופטימי"

בסיום התפילות: מאות מתפללים התפרעו במתחם הר הבית

הצעירה הבריטית שהורשעה בבדיית אונס ערערה לביהמ"ש

סטפן מנדל
סטפן מנדל | צילום: חדשות 13

החקירה נגד מנדל נפתחה בישראל, בעקבות מיזם שהוביל למכירת אדמות באיי ונואטו לישראלים. כאמור, הוא הועמד לדין, אך לא הגיע למשפט. בשנת 2004 נגזרו עליו עשרה חודשי מאסר בפועל וקנס של 100 אלף שקלים. "כל המשפחה שלי בארץ ויש נכדים שלא ראיתי, זה סיפור די עצוב בשבילי", אמר מנדל.

לדברי מנדל, הוא זכה בסך הכל ב-70 מיליון דולר, אך לא כל הכסף הגיע אליו. "יש כמה אנשים שמעורבים בזכייה. כשהתחלתי באוסטרליה, כל אחד שם 100 אלף דולר", הסביר. "בווירג'יניה זכינו בשבעה מיליון דולר, והוצאנו 29 מיליון, כדי לכסות את כל האפשרויות. זה לא פלא, ידעתי שאני אזכה בפרס ראשון".