תאונה קטלנית סמוך לנס ציונה: בן 37 נהרג, גבר נוסף נפצע

התאונה אירעה בין שני כלי רכב פרטיים בכביש 42, סמוך לצומת עיינות. צוות מד"א העניק טיפול רפואי לגבר שנפצע בינוני - ופינה אותו לבית החולים קפלן שברחובות. המשטרה פתחה בחקירת האירוע

תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 42 סמוך לצומת הכניסה לעיינות
תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 42 סמוך לצומת הכניסה לעיינות | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: גבר בן 37 נהרג וגבר נוסף בן 43 נפצע בינוני בתאונת דרכים שאירעה הערב (חמישי) בין שני רכבים פרטיים בכביש 42, סמוך לצומת הכניסה לעיינות. צוות מד"א שהגיע לזירה קבע את מותו של בן ה-37, העניק טיפול רפואי לגבר השני, ופינה אותו לבית החולים קפלן. כוח משטרה נמצא במקום, ונסיבות התאונה נבדקות.

פרמדיקית מד"א טל אור וחובב צובירי, חובש בכיר, שהגיעו לזירת האירוע הקשה סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד בין שתי מכוניות. נהג אחד הרכבים היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. נהג הרכב השני שהיה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בראש ובחזה טופל בשטח, ופונה במצב בינוני ויציב לבית החולים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: אנשי ציבור הצטרפו לקמפיין • צפו

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: מתנדב מד"א חוזר לתאונה שלא מרפה ממנו

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: נאבקים ביחד בקטל בכבישים

תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 42 סמוך לצומת הכניסה לעיינות
תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 42 סמוך לצומת הכניסה לעיינות | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מוקדם יותר היום נפצע צעיר בן 28 בינוני וצעיר נוסף, בן 23, קל כשרכבם התנגש במעקה בכביש 70 סמוך למחלף אליקים. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לשניים טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים רמב"ם.

אתמול פורסמה רשימת הגורמים לתאונות הקטלניות בשנה שחלפה. על פי הנתונים, 54 מהתאונות שאירעו השנה נגרמו בשל מהירות מופרזת - מה שמציב את גורם זה במקום הראשון ברשימה.

במקום השני עם 48 תאונות קטלניות סיבת "אי מתן זכות קדימה להולכי רגל" - כאן, ככל הנראה, האשמה היא על הנהגים שמתעלמים מהחוק ולא נותנים לאלו שממתינים על המדרכה לחצות את הכביש בבטחה. במקום השלישי ברשימת הגורמים - "אי שמירת מרחק" עם 31 תאונות.

עוד עלה מהרשימה כי הרבה מהתאונות - 30 במספר, נגרמו מנסיבות כאלו ואחרות של הנהג, כלומר עייפות, עניין בריאותי או דבר אחר שהנהג התעסק בו. כמו כן, 28 תאונות נגרמו בגין מעבר בין נתיבים, 22 תאונות מאי שמירה על הימין ו-20 תאונות נגמרו בשל אי ציות לרמזור אדום.

בהמשך הדירוג, 18 תאונות ו-17 נוספות נגרמו כתוצאה מדבר מה שעשה הולך הרגל או רוכב הקטנוע, בהתאמה, אשר גרמו להתרחשות התאונה. 10 תאונות קטלניות נגמרו בשל אי מתן זכות קדימה לרכב, ותשע בשל עקיפה בניגוד לחוק.