יום קטלני בכבישים: רוכב אופנוע בן 25 מת בתאונה עצמית באשדוד

לאחר שבמהלך היום מתו שני בני אדם בתאונות דרכים שונות, צעיר נוסף נהרג כשרכב על אופנוע בדרך משה דיין בעיר. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה, שבסופן נאלץ לקבוע את מותו

זמן צפייה: 00:14

רוכב אופנוע בן 25 נהרג הלילה (רביעי) בתאונת דרכים עצמית בשדרות משה דיין באשדוד. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. פרמדיק מד"א, נאור סבג, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אופנוע על הכביש, בסמוך שכב גבר כבן 25 עם פגיעה רב מערכתית, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

אמש, נהרג נער דניאל כהן בן 13 כאשר רכב על קורקינט חשמלי בדרך משה דיין שבתל אביב ונפגע ממשאית. צוותי מגן דוד אדום פינו אותו במצב אנוש לבית החולים שיבא שבתל השומר, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית עולה כי הנער רכב על קורקינט חשמלי שיתופי של חברת "ליים" - שעל פי החוק צריכה לוודא שמי שמשתמש בכלים אלו הם בני לא פחות מ-16.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המסוק צולל – רגע לפני ההתרסקות: תיעוד התאונה של קובי בראיינט

"כיפת ברזל" למל"טים: קרן הלייזר שמיירטת רחפנים • תיעוד

תלמיד בבאר טוביה הטיח ראש של מורה בקיר – והכה אחרת באגרופים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-1202201754' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='זירת התאונה ' kid='1_cnx3eo6j' duration='16'']

חובשים של מד"א, שלמה לוי ויוסף נהון, סיפרו: "הנער שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה. תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו אנוש".

זירת התאונה בה נהרג הנער מפגיעת משאית בתל אביב
זירת התאונה בה נהרג הנער מפגיעת משאית בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2009-2019) נהרגו 9 ילדים מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "אופניים וקורקינטים חשמליים ממשיכים לגבות קורבנות בנפש. חשוב להבין שאופניים וקורקינטים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר ועניין. החוק קבע תנאים ברורים לרכיבה על כלי רכב ממונעים, לפיהם ניתן לרכוב החל מגיל 16 ובתנאי שהרוכב עבר מבחן תיאוריה ומכיר היטב את חוקי הכביש. אנו קוראים להורים על תגידו לי זה לא יקרה ודאגו שהילדים פועלים על פי החוק".

כמו כן, רוכב אופנוע כבן 30 נהרג בשעות הצהריים בתאונה עצמית בכביש 31 סמוך לערד. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את הרוכב פצוע אנוש, מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית. הצוות העניק לו טיפול, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.