אסון בכביש 6: אם הרה ובתה בת ה-12 נהרגו בתאונת דרכים

אם ובתה נפגעו מהתנגשות בין רכב פרטי למסחרי, ומתו מפציעתן תוך זמן קצר. הרופאים בביה"ח תל השומר יילדו את העובר ונלחמים כעת על חייו. שמונה נוסעים נוספים נפצעו קל-בינוני

זמן צפייה: 01:04

הקטל בכבישים: אישה הרה בת 30 ובתה בת ה-12 נהרגו היום (שבת) בהתנגשות בין רכב מסחרי ורכב פרטי בכביש 6, בסמוך למחלף בן שמן. צוותי מד"א הגיעו לזירה ופינו אותן לבתי החולים בילינסון ותל השומר תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נקבע מותן. הצוותים הרפואיים בתל השומר הצליחו ליילד את העובר כשהוא במצב קשה מאוד, ונאבקים על חייו. נוסף על כך, נפצעו בתאונה שמונה נוסעים נוספים קל עד בינוני – בהם ארבעה ילדים.

לפי עדויות ראייה, נהג הרכב הפרטי איבד שליטה על הכלי ופגע במעקה הבטיחות בשולי הכביש, ולאחר מכן פגע בו הרכב המסחרי.

דניאל דקלו, חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א שהגיע לזירת התאונה, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. בשולי הכביש עמדו שני כלי הרכב, כשהרכב המסחרי נוטה על צידו והרכב הפרטי מעוך. 2 פצועות כבנות 12 ו-30 סבלו מחבלה רב מערכתית, והיו מחוסרות הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו לבצע בהן פעולות החייאה מתקדמות, שנמשכו גם במהלך הפינוי המהיר לבתי החולים.

"שאר הפצועים, בהם מבוגרים וילדים, סבלו מחבלות שונות, והיו בהכרה מלאה", הוסיף. "הענקנו להם טיפול רפואי במקום ופינינו אותם לבתי החולים כשמצבם קל ובינוני".

עוד בחדשות 13:

5 פצועים בתאונה בגליל: בן 7 ובת 40 נפצעו קשה ופונו במסוק

בת 6 שרכבה על קורקינט בבאר טוביה נפצעה קשה מפגיעת רכב שטח

צעיר בעל צרכים מיוחדים והמלווה שלו נהרגו בתאונה סמוך לשדרות

זירת ההתנגשות במחלף בן שמן
זירת ההתנגשות במחלף בן שמן | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מתחילת השנה נהרגו 262 בני אדם בתאונות דרכים, זאת לעומת 235 בתקופה המקבילה ב-2018. מתוך ההרוגים – 50 היו ילדים ובני נוער עד גיל 19.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר הערב בעקבות התאונה: "הלב נשבר כשאנחנו רואים את התוצאות הטראגיות של התאונה הקטלנית בכביש 6. הקטל בדרכים הוא מכת המדינה הגדולה ביותר שכולנו סובלים ממנה. שנת 2019 מסתמנת עד כה כאחת השנים הקשות במספר ההרוגים מתאונות דרכים ומדובר בכשלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בצמצום והורדה של מספר ההרוגים בכבישים. ממשלת ישראל חייבת להכריז על מצב חירום בכבישים כבר עכשיו ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים לשיפור התשתיות בכבישים, לתוספת של מאתיים ניידות משטרה ומאות שוטרים וליישום מלא של כל התכניות שאושרו על ידי הממשלה. אסור לנו כחברה לקבל באדישות את הקטל בדרכים כאילו מדובר בגזירת גורל. הכי קל תמיד להאשים את הנהגים אבל גם למדינה יש אחריות ולכן היא חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים".

הקורקינט עליו נסעה בת השש שנפצעה קשה מפגיעת רכב
הקורקינט עליו נסעה בת השש שנפצעה קשה מפגיעת רכב | צילום: דוברות המשטרה

אתמול נפצעה ילדה בת 6 באורח קשה מפגיעת רכב שטח ככל הנראה בזמן שרכבה על קורקינט ביישוב אמונים שבמועצה האזורית באר טוביה. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים אסותא באשדוד עם פגיעה רב מערכתית כשהיא מחוסרת הכרה. מהמשטרה נמסר כי רכב השטח שפגע בילדה היה מסוג RZR, וכי בוחני תאונות דרכים הגיעו לזירה ופתחו בחקירת נסיבות התאונה.

מוקדם יותר נפצעו חמישה בני אדם בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 65, סמוך ליישוב בית קשת שבצפון. בין הפצועים, ילד בן שבע ואישה כבת 40 נפצעו קשה ופונו במסוק לבית החולים רמב"ם. אישה נוספת כבת 40 נחבלה בראשה ונפגעה באורח בינוני ושני נפגעים נוספים נפצעו קל ופונו לבית החולים העמק. מיד לאחר התאונה פתחו בוחני תאונות בחקירת האירוע.

פרמדיקית מד"א, שקד איבגי, סיפרה: "מדובר בתאונת דרכים קשה בין רכב פרטי לרכב מסחרי. על הכביש לצד הרכב שכבו ילד ואישה, שניהם עם חבלות בפלג גופם העליון, הילד סבל גם מחבלות בראשו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה ושניהם פונו במסוק מד"א כשמצבם קשה. בתוך הרכב הייתה לכודה אישה שסבלה גם היא מחבלות בפלג גופה העליון, לאחר פעולות חילוץ פינינו אותה לביה"ח כשמצבה יציב. אב ובנו שנפצעו בתאונה פונו גם כן על ידי אמבולנסים של מד"א לביה״ח במצב קל".

המונית שנפגעה בתאונת הדרכים סמוך לצומת איבים | צילום: דוברות מד''א

ביום חמישי נהרגו צעיר בן 19 בעל צרכים מיוחדים והמלווה שלו בן 65, בתאונת דרכים בין משאית למונית בצומת איבים הסמוך לשדרות. נוסף אליהם, נפצע נהג המונית בשנות ה-30 לחייו בינוני בתאונה, ופונה לבית החולים ברזילי. לוחמי האש שהגיעו לזירת התאונה חילצו את השלושה מהרכב, ופעלו במקום על מנת לנתק מקורות אנרגיה מהרכבים שנקלעו לתאונה. על פי החשד, נהג המונית לא נתן זכות קדימה למשאית, וכתוצאה מכך נגרמה התאונה.

המלווה, תושב שדרות, חולץ מהרכב ללא רוח חיים. הצעיר, תושב קיבוץ אור הנר, ונהג המונית פונו לבית החולים ברזילי. מותו של הצעיר נקבע בבית החולים.