בן דודו של מוחמד אבו חדיר: נערים יהודים תקפו אותי בירושלים

על פי אבראהם סווילם, הוא הותקף כשהיה עם חבריו בעת שטיילו בירושלים, כשהתוקפים קראו לעברם "מוות לערבים". החקירה נמשכת. "אם היו מרביצים ליהודי, המשטרה הייתה תופסת אותם תוך 5 דקות"

זמן צפייה: 02:15

עשרה ימים אחרי יום השנה לרצח מוחמד אבו-חדיר, הותקף בן דודו אבראהים סווילם בן ה-16 על ידי כעשרה יהודים, כשטייל עם חבריו בירושלים. אמנם החבלות החלימו, אבל הכאב מהתקיפה שספג עדיין לא חלף.

"הם התחילו לקלל ולקרוא לעברינו 'מוות לערבים', וקיללו גם את האימהות והאחיות שלנו", סיפר על רגעי התקיפה. "הלכנו כי לא רצינו בלגן או בעיות, אבל אז כולם באו בעקבותינו. המשקפיים שלי נפלו, ניסיתי להרים אותן ואז תקפו אותי". הוא פונה לבית החולים כשהוא פצוע קל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אבראהים סווילם, בן דודו של מוחמד אבו-חדיר שהותקף בסמוך להירצחו
אבראהים סווילם, בן דודו של מוחמד אבו-חדיר שהותקף בסמוך להירצחו | צילום: חדשות 13
אבראהים סווילם, בן דודו של מוחמד אבו-חדיר, לאחר שהותקף על ידי יהודים
אבראהים סווילם, בן דודו של מוחמד אבו-חדיר, לאחר שהותקף על ידי יהודים | צילום: חדשות 13

תקיפתו של אבראהים ממניע גזעני עשויה לשמש תשובה לביקורת שנשמעת על הסדרה האמריקנית-ישראלית "הנערים", שמשודרת בימים אלה. הסדרה מגוללת את סיפור חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים היהודים, ואת רצח מוחמד אבו חדיר בעקבותיו, ועוסקת באופן נרחב דווקא בקורבן הערבי.

אבראהים ואביו חסן הגישו תלונה במשטרה עוד באותו ערב, אך עד היום אף חשוד במעשה לא נעצר. החקירה בחשד לפשע על רקע לאמוני נמשכת. "אם מישהו היה מרביצים ליהודי, המשטרה הייתה תופסת אותו אחרי חמש דקות", טען חוסיין אבו-חדיר, אביו של מוחמד אבו-חדיר. "זו גזענות מצידם", אמר אבראהים סווילם. "למה הם נוהגים כך בערבים?".

מוחמד אבו חדיר
מוחמד אבו חדיר | צילום: ללא קרדיט