השופט לשעבר שיצא נגד אברג'יל: "לא הייתה צריכה להנחות הטקס"

בריאיון לחדשות 13 התייחס השופט בדימוס עודד אל-יגון לסערה שעוררו דבריו על הופעתה של מנחת טקס המשואות: "לרוב הנשים יש שדיים - לבי עם אלה שאין להן, לא רואה בזה דבר צורם"

זמן צפייה: 04:01

השופט בדימוס עודד אל-יגון הגיב אמש (שישי) לסערה שעוררו דבריו על תלבושתה של לינור אברג'יל בטקס המשואות. "אני מודע לסערה", אמר בריאיון לשישי עם אילה חסון. "סערות באות – ואחרי זה חולפות. אני לא מבין את זה, הרי לרוב הנשים יש שדיים, ולבי יותר עם אלה שאין להן כבר. אני לא רואה בזה דבר צורם, אולי בוטה".

אל-יגון התייחס גם לאמירתו המטרידה על שדיה של אברג'יל, הידועה בין השאר בשל היותה אחת הנשים הראשונות שדיברו בפנים גלויות על האונס שעברו בתקשורת הישראלית. "היא עברה אונס – זה נכון, זה עצוב, זה מצער", אמר השופט. "אבל זה לא רלוונטי, בגלל זה לא נותנים לאישה להגיש תוכנית כזאת, צריכות להיות לה תכונות אחרות". לדבריו, "אני חושב שאישה שלובשת שביס מצד אחד, ומצד שני הולכת עם שמלה צמודה וסקסית מאוד – יש פה צביעות".

מוקדם יותר אתמול התייחסה דוברות הרשות השופטת לסערה שעוררו דברי שופט השלום בדימוס, עודד אל-יגון, על תלבושתה של מנחת טקס המשואות לינור אברג'יל: "מדובר בהתבטאות מבישה ואומללה של שופט שלום בדימוס שפרש לפני כ-13 שנים ממערכת בתי המשפט", נכתב בהודעה ששחררה הדוברות. "מערכת בתי המשפט מתנערת ממנה מכל וכל".

לינור אברג'יל והשופט בדימוס עודד אל-יגון
לינור אברג'יל והשופט בדימוס עודד אל-יגון | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני יומיים כתב אל-יגון בחשבון הפייסבוק שלו: "ניסיתי לצפות בטקס הדלקת המשואות, אחרי דקה נמלטתי על נפשי. המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות. מאידך שמלתה ההדוקה מבליטה היטב את שדיה המתנוססים בגאון לתפארת מדינת ישראל כדי לשמח את לבם של אחינו החילונים".

חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד) התייחסה לנושא, וקראה לנשים להצטלם בכיסוי ראש. "לצערי, ראיתי הררי ביקורת ארסית כלפי המנחה המצויינת של טקס המשואות, לינור אברג׳יל", הכתבה השכל בחשבון הפייסבוק שלה. "ביקורת שמכניסה סכין של שנאה בין חרדים לחילונים ואפילו בין מזרחים לאשכנזים, בהתנשאותה הנוראית. מעבר לזה, ואף גרוע יותר, ראיתי המון ביקורת מנשים וגברים על אישה, שבחרה לכסות את ראשה".

השרה אילת שקד התייחסה גם היא לנושא, ופרסמה תמונה שלה מחופשת לאסתי ממערכוני ארץ נהדרת - דמות העוטה כיסוי ראש. שקד כתבה: "היום מועמד כמו השופט אליגון לא היה נכנס בשערי הוועדה לבחירת שופטים. לשמחתי הדעות הפסבדו נאורות שלו גם לא נכנסות היום בשערי החברה הישראלית, שמגנה אותן בקול גדול".

גם באופוזיציה תקפו את דבריו של אל-יגון, כשחברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) פרסמה תמונה של נשות משפחתה, חלקן עוטות כיסוי ראש, וכתבה: "נזכיר לכל המבקרים, המצקצקים והמלגלגים על כיסוי הראש של לינור - לכל אחד ואחת, לא משנה המראה, המוצא, המין/הנטייה והדת בחברה הישראלית, יש מקום בטלוויזיה שלנו בפרונט הישראלי".

ארגון נעמת הודיע בשעות הצהריים על תמיכה באברג'יל. יו"ר הארגון, חגית פאר, הצטלמה עם כיסוי ראש לראשה ואמרה: "לינור היא אישה אמיצה, רהוטה וחכמה. ראינו כולנו את התגובות המכוערות והמקטינות ולא נשב מנגד בשקט. הגדיל לעשות השופט בדימוס עודד אל-יגון שכינה את כיסוי הראש של לינור אברג'יל בטקס המשואות 'תרבוש רב-קומות', ובאותה נשימה לא פספס הזדמנות להתייחס לשדיה של המנחה".

"אני משוכנעת שכבוד השופט לא היה מרשה לעצמו להתבטא בצורה עלובה ומכוערת שכזו כלפי גבר – שיתבייש לו. לכן, רגע לפני כניסת השבת – כולנו לינור אברג'יל. לא נאפשר הקטנה והחפצה של נשים ולכל אישה וגבר הזכות ללבוש ולעטות את שיחפצו, ודאי אישה כמו לינור שאין אחד שיכול ללמד אותה עוצמה נשית ורוחנית מה היא".