תחקיר פנימי של שיבא: הדוקר שלף סכין פעמיים לפני אירוע הדקירה

מחקירה ראשונית עולה שמוסטפא דרוויש יונס שלף סכין בתוך המרפאה, וגם כשביקשו שיעטה מסכה בזמן תשלום החניה. כשהגיע לשער התבקש לצאת מהרכב, ואז דקר מאבטח • זעם ביישוב שלו: "רצח לכל דבר"

זמן צפייה: 02:25

פרסום ראשון: על פי תחקיר פנימי של בית החולים שיבא בתל השומר על אירוע הדקירה שהתרחש היום (רביעי), הדוקר שנורה למוות, מוסטפא דרוויש יונס, שלף סכין בשני מקרים לפני שהגיע לשער שבו אירעה התקרית - פעם אחת בתוך מרפאה, כשאיים להתאבד ואף איים על הצוות הרפואי, ובפעם שנייה שלף סכין על אזרח שהעיר לו על כך שלא חבש מסכה בעת התשלום לחניה. בעקבות מקרים אלו, אזרחים התקשרו לדווח על ניסיונות פיגוע. כשהגיע החשוד לשער הכניסה, התבקש לצאת מהרכב על ידי סגן הקב"ט ואז דקר אותו. בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד מספר מאבטחים פותחים לעברו באש, לאחר שדקר אחד מהם

במקביל, ראש מועצת עארה שבה התגורר החשוד, מודר יונס, התייחס לאירוע ואמר כי "מה שראינו הוא רצח בכל מילה - מדוע כל מקרה כזה עם ערבי צריך להיגמר כך?". בשיחה עם חדשות 13 סיפר כי "אנחנו עכשיו עושים את הסידורים הנדרשים ובודקים מה קרה שם. עדיין לא יודעים מה הגרסה הנכונה. הלוויה תיערך מחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אתה עושה יותר מדי מילואים": שיחת הפיטורים למורה שחזר משירות

"אח לנשק ולוחם גדול": מטח המרגמות לזכר עמית בן יגאל • צפו

שמונה חודשי מאסר לאישה שסטרה לתובע במשפטה של עהד תמימי

מוקדם יותר היום נפצע קל מאבטח בשנות ה-30 לחייו מדקירה בפלג גופו העליון לאחר שהותקף על ידי חשוד בכניסה לבית החולים. החשוד התקרב למאבטחים כשהוא חמוש בסכין, תקף אחד מהם ונורה למוות. שני הפצועים פונו לחדר המיון של תל השומר, וכלל היציאות והכניסות לבית החולים נסגרו. מסתמן כי המשטרה תחקור באזהרה את הבחורה שירתה את הכדור האחרון בחשוד.

מחקירה ראשונית עלה כי החשוד רץ אל עבר המאבטח ודקר אותו בעקבות עימות שהתפתח בתוך בית החולים, ואז נורה. מסתמן שמדובר באירוע על רקע פלילי, ולפי עדויות מהשטח, וכאמור, ככל הנראה התפתח ויכוח בין הדוקר לבין סגן הקב"ט שהוביל לאירוע. אחיו של החשוד אמר לחדשות 13: "לא יודעים למה עשו לו את זה, הוא היה חולה באפליפסיה. יש לו תעודת חולה והוא הגיע לטיפול".

אירוע הדקירה בבית החולים שיבא בתל השומר
אירוע הדקירה בבית החולים שיבא בתל השומר | צילום: חדשות 13