המבקר: "אבחן את אכיפת ההתפרעויות בערים המעורבות בימי המבצע"

אנגלמן הודיע כי בכוונתו לפתוח בביקורת בנושא פעולות אנשי כוחות הביטחון באירועי האלימות בין יהודים לערבים, שנרשמו בזמן "שומר החומות". "נושא הביטחון האישי הוא בעל חשיבות עליונה"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: ערוץ כנסת

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע הבוקר (שני) כי בכוונתו לבדוק את אכיפת ההתפרעויות בערים המעורבות בימי מבצע "שומר החומות". אנגלמן, שהתארח בכנס לשכת עורכי הדין, הסביר כי הבדיקה תהווה המשך ישיר לדוח שפורסם לפני כשבועיים, אשר עסק בין היתר בהתמודדות משטרת ישראל עם אמצעי לחימה לא חוקיים.

"במהלך המבצע היינו עדים למראות קשים של פרעות בערים המעורבות - בלוד, ביפו, ברמלה, בעכו ובערים נוספות", הסביר המבקר. "נושא הביטחון האישי הוא בעל חשיבות עליונה לכולנו ולכן, בהמשך לדוח שפרסמנו לפני שבועיים, החלטתי לפתוח בביקורת מערכתית שתבחן את אכיפת החוק בערים מעורבות במהלך המבצע ובתקופה שקדמה לו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אנשי לפיד, בנט וסער נפגשו: "השיחות בשלב מתקדם מאוד"

התחזית: עומס חום קיצוני; עד 39 מעלות בכינרת – 44 באילת

תחקיר צה"ל על ניסיון הפיגוע בעוטף: המחבל – פלסטיני שחדר מעזה

Lod 4b
אוטובוס שהוצת במהלך התפרעויות צעירים ערבים בלוד

המבקר ציין כי יבדוק את תפקוד הרשויות והשירות המוניציפלי הניתן בערים המעורבות, וגם את הטיפול הממשלתי בערים אלו. בדיקת המאורעות ב"שומר החומות" תשולב בתוכנית הביקורת של משרד המבקר. אנגלמן סיכם כי המשרד "רואה חשיבות רבה במיקוד ביקורת המדינה בנושאים הנוגעים לכל אחד ואחת מאזרחי המדינה".

כזכור, במקביל למבצע בעזה אירעו מספר תקריות אלימות בערים מעורבות כמו לוד, עכו ורמלה. במהלך ההתפרעויות נרשמו הצתות של בתי כנסת, השחתות של עסקים, שריפת רכבים והשלכות בקבוקי תבערה לעבר דירות מגורים. בנוסף, בוצעו לינצ'ים ביהודים ובערבים - שאף הובילו למותו של יהודי שהותקף בלוד.