הפגנת התמיכה בנתניהו: ניסיון לדכא מרד אפשרי בליכוד • פרשנות

רה"מ מעוניין למנוע איסוף חתימות עבור מועמד אחר להקמת ממשלה, ופועל כדי להביא רבים לאירוע. המפתח להדחתו הוא שיתוף פעולה בין סער לאדלשטיין – שיכולים יחד לגייס יותר ממחצית הסיעה

זמן צפייה: 00:40

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לסחוף אנשים רבים להפגנת התמיכה בו שתיערך היום (שלישי), כדי לדכא מראש אפשרות של מרד בליכוד ואיסוף חתימות של חברי כנסת למועמד אחר מטעם המפלגה להרכבת הממשלה.

לפי ח"כים בליכוד, המפתח למרד הוא שיתוף פעולה בין בכירי הליכוד גדעון סער ויולי לאדלשטיין, כאשר לטענתם, רק שניהם יחד יצליחו להביא חתימות של יותר ממחצית סיעת הליכוד בכנסת.

כעת, כדי להקים קואליציה, יצטרך להתקיים מרד אפקטיבי ואקטיבי במפלגת השלטון, ואת זה נתניהו מנסה למנוע בשתי דרכים - באמצעות עצרת תמיכה בו, שאליה כאמור הוא מנסה למשוך אנשים בעזרת הסעות וסרטונים הקוראים להגיע להפגנה. נוסף על כך, היום נפגש נתניהו עם ראשי רשויות, שהם קבלני הקולות הגדולים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סער לחדשות 13: "מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז"

פרסום ראשון: יוזמת כחול לבן לזירוז הסרת החסינות של נתניהו

היועמ"ש: נתניהו לא חייב להתפטר – הנבצרות היא עניין ציבורי

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית | צילום: עומר מירוןלע''מ

אמש, התייחס סער בריאיון לחדשות 13 לכוונתו להתמודד על ראשות מפלגתו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז". "התנועה לא שייכת לאף אחד. יש זכות לכל חבר להתמודד בה, ויש זכות לכל חבר לבחור בה", הוסיף סער. "אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות – זו לא גזירת גורל".

"אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות, אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות שלישיות כשראש הממשלה בעצמו הגדיר אותן כדבר שהוא טירוף מערכות", המשיך סער. "אני מתמודד מתוך תחושה עמוקה שאם לא יהיה שינוי אנו עלולים להמשיך את המשבר הפוליטי במדינה למשך תקופה בלתי ידועה או להעביר את השלטון ליריבינו הפוליטיים".

חבר הכנסת התייחס להפנות התמיכה בנתניהו הצפויות להתקיים היום, ואמר כי "בכנות אני חושב שההפגנות לא מועילות לנתניהו ומזיקות לליכוד. לא קובעים בכיכר העיר לגבי זיכוי של אדם. יהיו שם אזרחים אכפתיים שיש להם זכות להפגין, אבל השאלה היא אם מפלגת שלטון בוחרת לקחת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה ולקיים סביבה הפגנה. זו שאלה כבדה ואני לא רואה כיצד זה יכול להועיל לנו ברמה הפוליטית או לנתניהו בניהול המאבק המשפטי".

גדעון סער בריאיון לחדשות 13
גדעון סער בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

בכיר הליכוד התייחס להודעות דוברות הליכוד נגדו ואמר כי זה "שימוש פסול במשאבים שמעיד על היעדר מעצורים, ולכן אני קורא להתמודדות נקייה שבה לא יהיה שימוש במשאבי המדינה ולא במשאבי המפלגה על ידי אף אחד מהמתמודדים - בהתמודדות כזאת, פתוחה לחלוטין, אני מתכוון לנצח".

על השאלה אם ראש הממשלה צריך להתפטר עקב כתב האישום שהוגש נגדו, ענה סער כי "לא קיים צורך הכרחי להתפטרות - יש פה שאלה אחרת לגמרי. השאלה של כהונת ראש הממשלה כרגע מוכתבת על ידי העובדה שפעמיים הוא לא הצליח להרכיב ממשלה. לא כתב האישום הוא זה שהניע אותי להציע הצעה לקיים פריימריז בהקדם, אלא העובדה שאנחנו במדינה נמצאים במשבר שאנחנו לא יכולים לראות את סופו, שתוקע אותנו במשך שנה".

סער נשאל על ציוצי יאיר נתניהו בטוויטר נגד משפחתו, ועל כך השיב כי "כל יום נשבר שיא של שפל. החיים הפרטיים של הבת שלי ממש לא עניינו של יאיר נתניהו. ראש הממשלה תמיד אמר 'עזבו את משפחתי, עזבו את אשתי, תתמקדו בי'. אז אני אומר לו, תגיד את אותו הדבר לבנך, כי מתנהלת מתקפה על אשתי, מתקפה על בתי, שתיהן לא דמויות נבחרות בזירה הפוליטית".