ההסלמה בדרום לא צפויה להשפיע על תוצאות הבחירות • פרשנות

ביקורת חריפה נמתחה מימין ומשמאל על נתניהו בעקבות מדיניותו המאופקת מול רצועת עזה, אך בעוד המתיחות מעצבת את סדר היום – לא נראה כי צפויה להיות לה השפעה דרמטית על הבחירות הקרבות

זמן צפייה: 00:55

הסלמה בדרום: ביקורת חריפה נמתחה היום (ראשון) מימין ומשמאל על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות מדיניותו המאופקת מול רצועת עזה, אך בעוד ההסלמה מעצבת את סדר היום – לא נראה כי צפויה להיות לה השפעה דרמטית על תוצאות הבחירות. הציבור ברובו מגבה את גישת נתניהו מול רצועת עזה, וקיימת הסכמה על הרתיעה ממבצע צבאי נרחב ערב הבחירות.

בשעות הערב אישר דובר צה"ל כי חיל האוויר תקף יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. זאת, בתגובה לירי המתמשך לעבר יישובי עוטף עזה במהלך שעות הערב. מפיקוד העורף נמסר כי מחר לא יתקיימו לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות ועוטף עזה. באותם יישובים נאסר לקיים אירועים מחוץ למבנים.

עוד בחדשות 13:

צה"ל תוקף יעדי ג'יהאד ברצועה; הירי לעוטף נמשך

תיעוד מצלמות התצפית: סיכול פיגוע המטען של הג'יהאד האסלאמי

מטחים לדרום: כ-20 רקטות שוגרו לעבר אשקלון ועוטף עזה

אם מגוננת על ילדיה בעת אזעקה באשקלון
אם מגוננת על ילדיה בעת אזעקה באשקלון | צילום: אלכס בורטמן

עוד מסר צה"ל כי כלי טיס תקף כמה פעילי טרור של הארגון בצפון הרצועה, בעת שעסקו בהכנות לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה כי שלושה פצועים הגיעו לבית החולים שיפא שברצועה, בעקבות התקיפה.

בתוך כך, נמשך הירי לעבר העוטף, ואזעקות הופעלו בשדרות וביישובי עוטף עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, הזרוע הצבאית של "החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין" הצטרפה אף היא לירי לעבר העוטף.

המטען חבלה שהניחה חוליית טרור סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה
המטען חבלה שהניחה חוליית טרור סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

ארגוני הטרור ברצועה פינו מפקדות, בכירים בחמאס והג'יהאד האסלאמי ירדו למחתרת מחשש שישראל תנסה לבצע סיכולים ממוקדים. ההערכה בעזה היא שיהיה יותר מסבב תקיפה אחד של צה"ל במהלך הלילה, ולכן הג'יהאד ישתמש בחוליות שיגור קטנות או משונעות באופנועים. חמאס בשלב זה אינו משתתף בירי לכיוון ישראל.

כאמור, מאז שעות אחר הצהריים שוגרו כ-30 רקטות מרצועת עזה, ומדובר צה"ל נמסר כי לפחות 13 מהרקטות יורטו. במהלך האזעקות באשקלון, נחבלה אישה אחת קל בדרכה למרחב מוגן, ואישה נוספת לקתה בחרדה. שתיהן פנו לבית החולים ברזילי שבעיר לטיפול רפואי. רכב נפגע באשקלון מחלקי מיירט - ועלה באש. משעות אחר הצהריים פנו עשרות תושבי הדרום למרכזי החוסן, לצורך סיוע נפשי. בסיום הערכת מצב הוחלט לבטל את הלימודים מחר באשקלון.