המשבר של טראמפ: קונצנזוס נרחב נגד מדיניותו בסוריה • פרשנות

לראשונה מאז בחירתו של נשיא ארה"ב, התקבלה החלטה שבה תמכו המחוקקים הדמוקרטים - אך גם רבים מהרפובליקנים. הבעיה של טראמפ היא שהוא יצר את המשבר במו ידיו, ולא יודע איך לצאת ממנו

זמן צפייה: 01:23

בפעם הראשונה מאז שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ נבחר אפשר לראות קונצנזוס חוצה מפלגות נגד מדיניות טרמאפ בסוריה וההפקרה של הכורדים. הנושא של ההפקרה הצליח לחלחל עמוק ונגע בימין הנוצרי האמריקני ובמפלגה הרפובליקנית, וכך קרה שרק 60 אנשים הצביעו נגד ו-354 הצביעו בעד הפעלת לחץ על הנשיא לחזור בו מההחלטה להוציא את הכוחות האמריקניים מצפון סוריה, בהצבעה שנערכה אמש (רביעי).

הבעיה היא, שטראמפ יצר את המשבר הזה בעצמו. הראשון שהודיע שהטורקים נכנסים אל סוריה היה הבית הלבן שנתן אור ירוק, אחרי זה הוא אמר שישמיד את הכלכלה הטורקית ואז הוא חזר בו ואמר 'יש לנו לחפש שם רק חול' - הוא לא יודע איך לצאת מתוך המשבר שיצר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"רוב מוחץ בבית הנבחרים לדרוש מטראמפ לחזור בו מהנסיגה מסוריה"

טראמפ במכתב לארדואן: "בוא נעשה עסקה, אל תהיה קשוח וטיפש"

טראמפ נואם

כאמור, אמש, צ'אק שומר, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט, הודיע שבית הנבחרים האמריקני הצביע ברוב של 354:60 לדרוש מהנשיא דונלד טראמפ לחזור בו מההחלטה להסיג את הכוחות האמריקניים מצפון סוריה. במקביל, חבר המפלגה הרפובליקנית, מייקל מקאול, אמר שמחר ממשל טראמפ יציג את הסנקציות שיוטלו על טורקיה.

לאחר ההצבעה, ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים וחברת המפלגה הדמוקרטית, אמרה כי "טראמפ היה מזועזע ממספר הרפובליקנים שהצביעו בעד הדרישה שיחזור בו. הוא אמר שחווה 'התמוטטות' בפגישה", והוסיפה כי "יש להתפלל לבריאותו של הנשיא טראמפ".

נוסף לכך, שומר טען כי בפגישה שנערכה בין הדמוקרטים לרפובליקנים, טראמפ דיבר אל פלוסי בצורה פוגענית וכינה אותה "פוליטיקאית ברמה של כיתה ג'". לטענת חבר המפלגה הרפובליקנית, קווין מקארתי, פלוסי יצאה בסערה מהפגישה.

בהמשך, תקף טראמפ את פלוסי בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "פלוסי צריכה עזרה מהר. הייתה לה התפרקות מוחלטת בבית הלבן היום, זה היה מאוד עצוב לראות. תתפללו בשבילה, היא אדם מאוד חולה".