חיובי או "הוא זכאי": איזה קמפיין עדיף לנתניהו? • פרשנות

יו"ר הליכוד יצטרך להחליט אם להדגיש במערכת הבחירות את תחושת הרדיפה נגדו מצד מערכת אכיפת החוק, מה שלפי ניסיון העבר הביא לזליגת מנדטים מגוש הימין - או להתמקד בנושאים אחרים

זמן צפייה: 00:57

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו עומד בפני דילמה במערכת הבחירות השלישית – לעשות קמפיין "הוא זכאי", שבו הוא טוען כי הוא קורבן של מערכת אכיפת החוק, או דווקא לעשות קמפיין חיובי יותר ולא לשים את הדגש על כתבי האישום שהוגשו נגדו.

מהניסיון משתי מערכות הבחירות האחרונות עולה כי כל עוד נתניהו משחק את קלף האכיפה הבררנית, זה מגדיל מחד את שיעור התמיכה בו, בעיקר בתוך הליכוד, אך גורם לזליגת מנדטים מתוך גוש הימין. לכן, ראש הממשלה עומד בפני החלטה ענקית, שעשויה להכריע את גורלו הפוליטי.

גדעון סער בכנס רואי חשבון באשקלון
גדעון סער בכנס רואי חשבון באשקלון | צילום: חדשות 13

אתמול אישר מרכז הליכוד כי הפריימריז לראשות המפלגה ייערכו בעוד שבועיים - ב-26 בדצמבר. בבחירות הפנימיות יתמודדו ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער.

קודם לכן התייחס סער להחלטה על קיום הפריימריז, וצייץ בטוויטר: "מברך על המועד המוסכם שנקבע לבחירות המקדימות לראשות הליכוד. מודה ליו"ר המרכז ח"כ חיים כץ על מאמציו להגיע למועד מוסכם. אקיים קמפיין חיובי, נקי וענייני ואציג בו סדר-יום לעתיד ישראל. יש צורך לאומי במפנה שיאפשר לסיים את המשבר הפוליטי המתמשך, להקים ממשלה חזקה ולאחד את עם ישראל".

מוקדם יותר השבוע טען נתניהו כי אינו פועל נגד פריימריז לראשות המפלגה. "אם יוחלט על בחירות כלליות - יהיו פריימריז לראשות הליכוד, וראש הממשלה נתניהו ינצח בגדול", נמסר מטעמו.

Rrivfs
נתניהו בסרטון בעמוד הפייסבוק שלו

בתגובה לדברים, כתב חבר הכנסת סער בחשבון הטוויטר שלו: "‏מברך את ראש הממשלה נתניהו על הודעתו בדבר קיום פריימריז מוסכמים לראשות הליכוד. הליכוד היא התנועה הפוליטית הגדולה בישראל ולה מסורת דמוקרטית מפוארת. אנו נקיים מערכת בחירות חיובית, מכבדת ונקיה בה אציג תוכניות ועמדות ברורות בכל תחומי המדיניות. חברי הליכוד יכריעו".

ביום ראשון סער נאם בכנס מרכז הליכוד ואמר: "גם מול מי שמכהן כיו"ר הליכוד למעלה מ-20 שנה, גם מול מי שמכהן יותר מכל אדם אחר בראשות הממשלה, גם מולו מותר להתמודד. ותהיה התמודדות", המשיך סער.

"הניסונות לעשות דה לגיטימציה ולהכפיש מי שמבקש להתמודד, מנוגדות לאופי ולמסורת הדמוקרטית של הליכוד. התמודדות דמוקרטית מחזקת את התנועה, היא איננה מחלישה אותה - נחושה דעתי להתמודד על ראשות התנועה", המשיך סער. "מתוך הבנה כי נדרש שינוי, נחוץ מפנה, על מנת לחלץ את המדינה מהמשבר הפוליטי המתמשך".