בעידוד נתניהו: סדר היום המשפטי חוזר למערכת הבחירות • פרשנות

רה"מ, שעסק בקמפיין בהישגיו המדיניים, ולאחר מכן בשיתוף פעולה אפשרי של גנץ עם הרשימה המשותפת, עוסק כעת בחקירת הממד החמישי. הצפת הסוגיה עלולה לפגוע בו - שכן מצבו המשפטי חמור הרבה יותר

זמן צפייה: 00:45

בחירות 2020: סדר היום המשפטי חוזר למערכת הבחירות, והפעם בעידוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעד כה התחמק בעקביות מלעסוק בכתבי האישום העומדים נגדו.

נתניהו, שהתחיל בקמפיין חיובי על שהדגיש את ביצועיו בתחום המדיני, כמו הפגישה עם הנשיא טראמפ ותוכנית המאה. לאחר מכן עבר לקמפיין שלילי נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ, בטענה שאינו יכול להרכיב ממשלה ללא תמיכת הרשימה המשותפת. ביומיים האחרונים נתניהו מתמקד בבפתיחת החקירה נגד גורמים בחברת הממד החמישי, שבראשה עמד גנץ.

הצפת סדר היום המשפטי עלולה להוות חרב פיפיות מבחינתו של יו"ר הליכוד, שכן אין סימטריה בין המקרה של גנץ לשלו - יו"ר כחול לבן כלל איננו חשוד, בעוד שנתניהו עומד לדין בגין שלוש פרשיות שונות, בעבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים.

עוד בחדשות 13:

הממד החמישי: נשקלת אפשרות לערוך חיפוש בניידים של גנץ ואלשיך

גנץ על פרשת הממד החמישי: "רגוע לחלוטין – סומך על מערכת החוק"

"פתיחת חקירת 'הממד החמישי' לפני הבחירות – החלטה פוליטית"

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

יש להזכיר כי גנץ לא צפוי להיחקר במסגרת הפרשה, אך אמש (שישי) פורסם כי נשקלת האפשרות לערוך חיפוש במכשירו הנייד – וכן במכשירו של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך.

הסיבה לכך היא שבלב הפרשה מצויים הקשרים בין הגורמים הבכירים, ועל כן ניתן לרדת לעומקה רק באמצעות בדיקת החומרים בטלפונים של המעורבים. הגורם הוסיף כי "ישנה סבירות גבוהה שנבקש בעתיד ששופט יעיין בהתכתבויות בין גנץ, אלשיך, בנצי סאו ודודי כהן".

במרכז החקירה יעמוד דורון כהן, מנכ"ל החברה, שצפוי להיחקר באזהרה בימים הקרובים. החשד נגדו – הצגת מצגי שווא בפני המשטרה.

בתוך כך, בקרב גורמים בלהב 433 ישנו חשש שמאגר המידע הרגיש שאליו אנשי "הממד החמישי" קיבלו גישה - דלף. אנשי החברה היו מגיעים לאגפים השונים במשטרה ומתחברים למאגרים הכי רגישים, כולל מידע מודיעיני, וכנראה שזה נעשה ללא פיקוח.

דן אלדד
דן אלדד | צילום: חדשות 13

הפרשה יצרה משבר גדול בפרקליטות – שבכירים בה אומרים שלא נראה זה עשורים. הפרשה החלה כאשר לפני כשלושה חודשים הכין המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, חוות דעת שלפיה צריך לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "הממד החמישי". מאז עבר זמן, והיועמ"ש לא קיבל החלטה מסיבות שונות. במהלך החודשים הללו למברגר נתן תזכורות לעניין ושאל מדוע העניין לא מטופל.

לפני כמה ימים פנה השר גלעד ארדן למ"מ פרקליט המדינה אלדד בפנייה לפתוח בחקירה בפרשת הממד החמישי. ביום רביעי, בעוד היועץ נמצא בחופשה משפחתית בחו"ל, נפגש אלדד עם מומי למברגר, ואתמול הוא נפגש עם היועץ המשפטי לממשלה. בתחילה אמר לו שהוא מעוניין לפתוח בבדיקה, כעבור כמה שעות מעדכן אותו שיודיע באותו ערב על חקירה. כאן מתפצלות הגרסאות - בקרבת היועץ אומרים: היועץ אמר לאלדד שזאת טעות, שאסור לעשות זאת וזה ייראה פוליטי. אלדד עם זאת אומר בשיחות בתוך הפרקליטות, שהיועץ לא הביע התנגדות.