ישראל תתקשה לעבור בשתיקה על הירי האיראני לעבר הגולן • פרשנות

בחודשיים האחרונים לא היו תקיפות בסוריה, וטהראן ניצלה את הזמן להעמיק את התבססותה באזור. ישראל לא תרצה להבליג על השיגורים, בידיה רשימת מטרות מפורטת - והלבטים הם רק לגבי עוצמת התגובה

זמן צפייה: 05:44

בחודשיים האחרונים פועלת איראן על מנת להעמיק את התבססותה במזרח התיכון ומול ישראל, כפי שבא לידי ביטוי בירי הרקטות לעבר הגולן בלילה האחרון (שלישי). ישראל תרצה לתרום אף היא למשוואה המתהווה - וככל הנראה לא תעבור בשתיקה על הירי.

בתשעה בספטמבר שיגרה איראן רקטות לעבר ישראל, אך הן נחתו בדרום לבנון. מאז, לא היו תקיפות בסוריה, וטהראן ניצלה את הזמן להעמיק את התבססותה. במשך פרק הזמן הזה גיבשה ישראל רשימת מטרות מפורטת, וכעת הדילמה הישראלית היא ככל הנראה לגבי עוצמת התגובה - ולא לגבי עצם קיומה.

עוד בחדשות 13:

ירי הרקטות לגולן – ניסיון איראני לקבוע משוואה חדשה • פרשנות

ארבע רקטות שוגרו מסוריה לעבר ישראל – ויורטו על ידי כיפת ברזל

כיפת ברזל משגרת טיל ליירוט רקטה
כיפת ברזל משגרת טיל ליירוט רקטה | צילום: רויטרס

כאמור, אזעקות נשמעו לפנות בוקר בצפון הגולן וביישובים דן ודפנה שבגליל העליון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שיגורים של ארבע רקטות מכיוון סוריה, שיורטו על ידי כיפת ברזל. במקביל, דווח בסוריה על תקיפה באזור נמל התעופה בדמשק. למרות האירוע הביטחוני, ראשי הרשויות בגליל וברמת הגולן הודיעו כי תישמר השגרה, והלימודים נערכו כרגיל.

הרקטות שוגרו על ידי כוח איראני מאזור דמשק. זאת, כנראה בתגובה לתקיפה שאירעה לאחרונה. יש לציין כי אומנם בצה"ל לא מגיבים על דיווחים על תקיפה בסוריה, אך לחדשות 13 נודע כי הלילה לא התרחשה כזו - חרף הדיווחים בתקשורת הסורית.

כוחות צה''ל מסיירים על גבול סוריה
כוחות צה''ל מסיירים על גבול סוריה | צילום: רויטרס

במקביל לירי לגולן, כאמור, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית על פיצוצים שנשמעו באזור נמל התעופה של דמשק. מסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית נמסר כי "ההגנה האווירית הסורית הצליחה להפיל מספר טילים, ככל הנראה ישראליים, בסמוך לנמל התעופה של דמשק". מקור בסוריה אמר לסוכנות הידיעות שכמה טילים שנורו מאזור גבולות לבנון, סוריה וישראל ניסו לפגוע בבסיס צבאי סורי מדרום לבירה דמשק וכי מערכות ההגנה האווירית הסורית הצליחו להפיל את רובם.