איומי איראן אחרי החיסול צריכים להילקח בערבון מוגבל • פרשנות

בימים האחרונים נשמעות קריאות לנקמה מצד הבכירים בטהראן, אך הם עדיין לא החליטו כיצד להגיב להתנקשות - וממתינים לצעד הבא של ארה"ב • רקטות התפוצצו סמוך למתחם שגרירות ארה״ב בבגדד

זמן צפייה: 05:22

בימים האחרונים נשמעים איומים איראניים בדבר תגובה עתידית לחיסול קאסם סולימאני, אך למרות ניסיון הרתעה - יש לקחת את האיומים בערבון מוגבל.

האיראנים מצויים בעיצומו של מסע הלוויה, והם מאוד כועסים. הם ספגו מכה ליוקרה ולגאווה שלהם, וכן לתפיסה שהם יכולים לעשות הכול באזור.

עוד בחדשות 13:

בצל חיסול סולימאני: איראן הכריזה על נסיגה נוספת מהסכם הגרעין

נסראללה: "חיסול סולימאני – שווה את ראשו של טראמפ"

ר"מ עיראק: "ארה"ב אמרה לנו שישראל ביצעה חלק מהתקיפות בארצנו"

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס | צילום: רויטרס

איראן עוד לא יודעת איך היא תגיב - היא לא יודעת לאן פניה של ארה"ב מועדות, והיא תתכנן את תגובתה בהתאם. לכן, השאלה החשובה יותר היא לא מה תהיה התגובה האיראנית, אלא היכן תהיה הפגיעה האמריקנית הבאה.

לא ידוע אם טראמפ רוצה להיכנס לעובי הקורה ולהמשיך בצעדים הללו שמכניסים את האיראנים למלכוד, או שבכוונת טראמפ להתקפל מהאזור. לכן האיראנים בעצמם עדיין לא יודעים איך הם ינקמו.

מאות אלפים במסע הלוויה של קאסם סולימאני
מאות אלפים במסע הלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

רקטות התפוצצו סמוך למתחם שגרירות ארה״ב בבגדד

צבא עיראק אישר הערב (ראשון) כי שלוש קטיושות התפוצצו בבגדד. שני טילים נוספים נפלו באזור הירוק שבבירה.

במקביל, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אובדן סולימאני הוא קשה. המשך המאבק והניצחון יהיה יותר קשה בשביל הרוצחים והפושעים". במקביל, גורם אמריקני בכיר מסר כי "כוחות הטילים של איראן נמצאים בכוננות גבוהה". לדבריו, לא ברור מה הסיבה לכך.

מוקדם יותר היום, מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה, נשא נאום בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס: "יום חמישי בלילה היה נקודת מפנה באזור כולו, לא רק לאיראן ועיראק. סולימאני שווה ערך לראשו של טראמפ ושל כל ההנהגה האמריקנית. צבא ארה"ב ישלם את המחיר".

סולימאני ונסראללה
סולימאני ונסראללה | צילום: חדשות 13

נסראללה ספד לסולימאני: "הוא לא היה איש איראני גרידא, הוא היה סוריה, פלסטין, עיראק, איראן, לבנון. הוא איש ההתנגדות. האיראנים יגיבו, זה עניין שלהם. אבל זה לא אומר שציר ההתנגדות לא יגיב גם הוא – כל אחד יחליט בעצמו על תגובה ראויה לחיסול".

"מדובר בפשע ברור לחלוטין", המשיך נסראללה."טראמפ יודע שמלחמה עם איראן היא הרפתקה מסוכנת. מהיום הראשון הוא שם מטרה עליונה להפיל את המשטר הדתי באיראן, כך שהמעצמות יוכלו לשלוט בה. אבל טראמפ נכשל בניסיון הזה". "האויב שלנו יכול לכל היותר להרוג אותנו – אבל אנחנו מקווים יותר מכול למות כשהידים. כשאנחנו מנצחים – אנחנו מנצחים, וגם כאשר אנחנו מתים כשהידים - אנחנו מנצחים. יום שישי הוא יום ניצחון הדם של ההתנגדות באזור".