התגרות חזבאללה בצה"ל: עקב חוסר תגובה לתוקפנות איראן • פרשנות

הארגון ירה לעבר המל"ט כיוון שארה"ב, ישראל וסעודיה שכחו לדבר מזרח-תיכונית, מה שנתן לכל שחקני המשנה של טהראן רוח גבית. עיתוי המהלך נובע דווקא מההפגנות הבלתי פוסקות בלבנון

זמן צפייה: 01:21

הירי של חזבאללה לעבר מל"ט של צה"ל אתמול (חמישי) התרחש, בין היתר, בשל חוסר התגובה של ארצות הברית, ישראל וסעודיה לתוקפנות האיראנית. הרפיסות הזו מעניקה רוח גבית לכל שחקני המשנה של טהראן באזור, ובראשם נסראללה.

על פי דיווחים בתקשורת הזרה אתמול, איראן השקיעה יותר מעשרה מיליארד דולרים בהתבססות בסוריה, דבר המראה עד כמה היא נחושה בצעדיה. זאת, בין היתר, כיוון שהמערב שכח לדבר מזרח-תיכונית.

עיתוי ההתגרות בצה"ל, נובע דווקא מההפגנות הבלתי פוסקות בלבנון, ברקע המצב הכלכלי. הציבור במדינה רואה בחזבאללה אשם בשחיתות, והארגון מנסה להסית את האש ממנו על ידי ירי נגד ישראל. בשל כך, המהלך האחרון של נסראללה היה צפוי.

לעוד כתבות בנושא:

המתיחות בצפון: בצה"ל הוחלט לא להגיב על ירי הנ"מ של חזבאללה

חזבאללה שיגר טיל קרקע אוויר לעבר מל"ט של צה"ל – והחטיא

נסראללה לועג לתרגיל ההטעיה של צה"ל: "הפך לצבא הוליוודי"

ירי לעבר מל''ט ישראלי באזור נבטייה שבדרום לבנון
ירי לעבר מל''ט ישראלי באזור נבטייה שבדרום לבנון

אתמול, החליטו בצה"ל לא להגיב על ירי הנ"מ של חזבאללה. זאת, כיוון שהניסיון להפיל את כלי הטיס נכשל, וכן מפני שהקשב בצה"ל מופנה לבעיות אחרות בזירה הצפונית, בעיקר לאיראן.

על פי ההערכה בצה"ל, חזבאללה עשוי לבצע מארבים לכלי טיס ישראליים בעתיד. הארגון מנסה לבצע ירי מסוג זה מאז ספטמבר, והיום, כך נראה, הוא ניצל את העובדה שמדובר גם בעיתוי נוח מבחינה פוליטית.

טיל קרקע נורה לעבר מל''ט ישראלי מעל אזור נבטייה שבדרום לבנון
טיל קרקע נורה לעבר מל''ט ישראלי מעל אזור נבטייה שבדרום לבנון

מוקדם יותר אתמול, כאמור, צה"ל אישר את הדיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, לפיהם נורה טיל נ"מ לעבר מל"ט ישראלי בשמי לבנון. עם זאת, בניגוד למספר דיווחים, הודיע כי כלי הטיס לא נפגע.

המל"ט שעליו בוצע הירי הוא מסוג "זיק", שמשמש לאיסוף מודיעין ועל פי פרסומים זרים גם נושא טילים המשמשים לתקיפות מהאוויר. למרות שיגור הטיל, כלי הטיס השלים את משימתו בשמי לבנון.

בהמשך, חזבאללה ישר קו עם גרסת דובר צה"ל והוציא הודעה מטעם הזרוע הצבאית, לפיה לוחמיו "הדפו בנשק המתאים מל"ט עוין בשמי דרום לבנון ואילצו אותו לעזוב את המרחב האווירי הלבנוני".