חמאס מאוכזב שלא הצליח להבעיר הגדה - אך ימשיך לנסות • פרשנות

הארגון ציפה להתקוממות פלסטינית חריפה יותר בשטחים, ולמרות פיגועי הדריסה והירי הוא לא מצליח להתסיס את השטח נגד תוכנית המאה. לכן, חמאס צפוי לאפשר ירי רקטות לעבר עוטף עזה

זמן צפייה: 01:27

חמאס מסתכל על הגדה המערבית ומאוד מאוכזב שלא הצליח להבעיר את השטח כפי שרצה אחרי פרסום תוכנית המאה האמריקנית. לכן, סביר שחמאס יאפשר ירי רקטות מעזה לעבר ישראל, על מנת לנסות להמשיך להתסיס את הפלסטינים בגדה.

הציבור הפלסטיני לא יוצא בהמוניו, אין התעוררות, ואפילו אל מוקדי החיכוך הרגילים בשטחים ובעזה לא הגיעו הרבה מפגינים, למרות התקרית בטולכרם שבה צעיר בן 19 נורה למוות. אל הפגנות יום השישי בגבול הרצועה, למשל, הגיעו פחות פלסטינים מבשישי שעבר.

עוד בחדשות 13:

אמו של חייל בודד שנפצע בפיגוע הדריסה בירושלים: "מצבו משתפר"

קושנר תוקף: "לאבו מאזן יש אחריות לגל הפיגועים בישראל"

הוארך מעצר המחבל שדרס 12 חיילים בי-ם; אחיו: "מדובר בתאונה"

מעצר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים
מעצר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: דובר צה''ל

גם את שלושת הפיגועים שאירעו אתמול, שלא היו קשורים אחד לשני, מוקדם להגדיר כגל טרור. ההסתה והקריאה של חמאס לבצע פיגועים מוליד יוזמות של יחידים, כאשר יש חקיינים שרואים את מה שקורה בשטח ועושים עד פיגוע.

סריקות צהל בבית לחם
סריקות צהל בבית לחם | צילום: ידיעות מהשטח

מוקדם יותר היום, כאמור, משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי צעיר פלסטיני בן 19 נהרג מאש צה"ל במהלך עימותים ליד העיירה קפין שליד טולכרם. במהלך העימותים, החשוד זרק בקבוק תבערה לכיוון כוח צה"ל של פיקוד העורף, שהשיב בירי לכיוון המחבל והרג אותו. מדובר בהרוג החמישי בגדה המערבית מאז הכרזת תוכנית המאה.

כמו כן, בית משפט השלום בירושלים האריך בעשרה ימים את מעצרו של המחבל חאלד אל-טורמאן בן ה-24, שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים אתמול, וגרם לפציעתם של 12 חיילי גולני. בתוך כך, חל שיפור קל במצבו של החייל שנפצע קשה וחייל אחר שוחרר מבת החולים הדסה עין כרם. אל-טורמאן, כזכור, נלכד בתום מצוד של כוחות הביטחון לאחר שרכבו נמצא סמוך לבית לחם בעיירה בית ג'אלא.

חאלד אל טורמאן שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים
חאלד אל טורמאן שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: חדשות 13

אחיו של המחבל, מוחמד טורמאן, אמר בסוף הדיון בבית המשפט כי "מדובר תאונת דרכים". "הוא ברח כי הוא חשש שירו בו ויהרגו אותו", הוסיף אחיו של הדורס. "אחרי יום אחד הוא הלך לתחנת גוש עציון, איתנו, והסגיר את עצמו, ואחרי שעות קראנו שתפסו אותו. זה לא נכון. אני אישית לקחתי אותו לתחנה להסגיר את עצמו כי הוא עשה תאונת דרכים וברח".