חמאס מרוצה מתוצאות הבחירות - ומבין: ההסדרה תימשך • פרשנות

לארגון הטרור רווח שרה"מ נתניהו נבחר לכהונה נוספת, וראו בהצבעה של תושבי הדרום כהוכחה לרצון שלהם להגיע לרגיעה. זאת כשחלק מהמפלגות האחרות הבטיחו לצאת למבצע צבאי שיפיל את השלטון ברצועה

זמן צפייה: 01:30

בחמאס עקבו באדיקות אחר הבחירות בישראל, וכששמעו שבנימין נתניהו נבחר לכהונה נוספת כראש ממשלה – רווח להם. הם הבינו שההתקדמות במאמצים להשגת הסדרה תימשך, וכי אפילו תושבי הדרום מעוניינים בכך.

עזה מבעבעת, אבל בצורה מתונה יחסית. אמנם היום (שישי) נרשמה אלימות בהפגנות על גדר הגבול, אבל לכל אורך השבוע התופעות הרגילות – בלוני ועפיפוני תבערה ופיצוצים ליליים, כמעט ולא נראו. העסקה שהציע ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, נוחה לחמאס, ומנהיגיו רוצים שהעסקה תתקדם.

מפריחי בלונים מעזה
מפריחי בלונים מעזה | צילום: חדשות עשר

כשבחמאס ראו את תוצאות הבחירות, הם למעשה פירשו זאת בכך שתושבי העוטף, שסופגים את רוב האלימות במסגרת המתיחות המתמשכת בדרום, נתנו לנתניהו מנדט להמשיך בכיוון הברור של ההסדרה, ולמעשה דחו את כל אותם פוליטיקאים שהבטיחו להם שאם רק יתנו להם את הכוח, הם יעשו מבצע צבאי שישים סוף לסבל שלהם.

ההפגנות השבועיות התקיימו היום כסדרן בגבול רצועת עזה, במהלך מפגין פלסטיני, מיסרה מוסא עלי אבו שלוף בן ה-15, נהרג ו-68 נוספים נפצעו מירי צה"ל - כך מסר משרד הבריאות בעזה. על פי הדיווחים, בין הפצועים שני פרמדיקים, שטיפלו בנפגעים. סך הכל הגיעו למקום כ-6,500 מפגינים בחמישה מוקדים לאורך הגבול. על פי הדיווחים, חמאס פיקח על האירועים, ניסה להרחיק את המפגינים מהגדר והחרים מהם צמיגים. עם זאת, המפגינים יידו אבנים, השליכו מטענים והבעירו צמיגים.

בתוך כך, לוחמי צה"ל עצרו חשוד סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. על החשוד לא נתפס נשק והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

צילום: החדשות 13

בתחילת השבוע פורסם בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי צה"ל סיכל פיגוע חטיפה בגבול רצועת עזה. על פי הדיווח, הכוח הצבאי עצר רועה צאן פלסטיני באזור הקרוב לבניית הגדר בצפון הרצועה. בחקירתו התברר כי הוא משתייך לג'יהאד האיסלאמי וכי ביצע תצפית על האזור במטרה לבצע פיגוע חטיפה נגד חייל או נגד אחד הפועלים על גדר הגבול. מהדיווח עולה כי ארגון הטרור הכחיש בפני המצרים את ההאשמות והדגיש כי הוא מחויב להבנות הרגיעה.

יממה קודם לכן, נפגש יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, עם נציגים בכירים בחברה האזרחית ברצועה ואמר כי אם תהיה מלחמה, ישראל תפנה לא רק את האזרחים בעוטף עזה – אלא גם את האזרחים באשדוד, בנגב, באשקלון ובתל אביב. "האצבעות שלנו על ההדק, נלחץ עליו על מנת להגן על העם הפלסטיני ונהיה עבור העם הפלסטיני מגן וחרב", אמר סינוואר, והוסיף כי אין קשר בין ההבנות לבין סוגיית חילופי השבויים וכי לקטאר היה תפקיד מרכזי במאמצים להסרת המצור ומימון חלק מההבנות.