בנט מבין: התשובה לעזה לא תגיע בכוח – אלא באמצעים כלכליים

לאחר הסבב בעזה וחיסולו של אבו אל-עטא, חמאס מאותת לישראל כי יהיה קל יותר להגיע להסכמות ולקדם יוזמות אזרחיות. במערכת הביטחון מעוניינים בכך, ושר הביטחון החדש מגבה עמדה זו • פרשנות

זמן צפייה: 04:41

לאחר סבב ההסלמה האחרון ברצועת עזה, ישראל מזהה חלון הזדמנויות לקידום ההסדרה מול חמאס. גם ארגון הטרור מאותת לישראל, בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, כי יהיה קל יותר כעת להגיע להסכמות ולקדם יוזמות אזרחיות. עמדת מערכת הביטחון בנושא זה מגובה אפילו על ידי העומד בראשה – שר הביטחון נפתלי בנט – שהבין שההתקדמות בהבאת השקט לדרום לא תגיע דרך קנה הרובה, אלא באמצעים כלכליים.

את היוזמות הכלכליות לשיפור המצב הקשה ברצועה ניתן לראות בחודשים האחרונים עם הכנסתו של בית חולים אמריקני לרצועה, שבו אמצעים רפואיים מתקדמים שלא היו בהישג ידם של תושבי עזה, הבאת רכיבים ראשונים של מפעל התפלה במימון טורקי, התקנת קו מתח חדש שיפתור בעיות רבות בתשתית החשמל והדבר שהפלסטינים מעוניינים בו יותר מכל – אזור תעשייה.

עוד בחדשות 13:

בפעם השלישית ברציפות: ההפגנות על גדר הרצועה בוטלו

בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

שתי רקטות נורו לעבר עוטף עזה – אחת מהן יורטה

דגלי פלסטין שנתלו על הגדר בגבולת רצועת עזה
דגלי פלסטין שנתלו על הגדר בגבולת רצועת עזה | צילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר הערב (רביעי) הודיעה הרשות הלאומית לצעדות השיבה, האחראית על ההפגנות המתקיימות על גדר רצועת עזה מדי יום שישי, כי ההפגנות לא יתקיימו גם השבוע – בשבוע השלישי ברצף. הרשות מסרה כי "דחיית הצעדות נעשית בשל תחושת האחריות הלאומית המוטלת על כתפיהם ובמטרה להגן על חיי בני העם הפלסטיני". עוד נמסר כי ריסון ההפגנות נעשה במטרה שלא להעניק לישראל הזדמנות להסלים שוב את המצב באזור.

למרות ריסון ההפגנות מצד חמאס, שגרת השקט בדרום לא נשמרת מאז סבב ההסלמה האחרון. בשעות הערב אמש נורו שתי רקטות מצפון הרצועה לעבר עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. התרעת צבע אדום נשמעה בכמה יישובים, בין היתר בשדרות. לא היו נפגעים, למעט תושבת שדרות שנחבלה בגפיה בדרכה למרחב המוגן ואדם נוסף שלקה בחרדה, ולא נגרם נזק. מהעירייה נמסר כי לעת עתה אין שינוי בהנחיות לתושבים.

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית | צילום: עומר מירון/לע״מ

בעקבות ירי שתי הרקטות תקף צה"ל הלילה פעמיים מטרות באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה, בהן אתר לייצור נשק ומטרות בצפון הרצועה, בהן תשתית תת קרקעית. מדובר צה"ל נמסר: "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות הירי: "אם מישהו בעזה חושב שהוא יכול להרים את הראש אחרי מבצע 'חגורה שחורה' - הוא טועה טעות קשה. נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו ונמשיך לשמור על ביטחון ישראל בכל החזיתות".

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס אף הוא לתקיפות צה"ל הלילה ברצועה וכתב: "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע, מי שיורה – חוטף". מוקדם יותר, קיים בנט התייעצויות עם מערכת הביטחון, ולאחריהן הנחה לתקוף מטרות של חמאס.