נתניהו וגנץ מנסים לשדר: יש תקווה שיימצא פתרון • פרשנות

לאחר הפגישה בבית הנשיא, שני הצדדים הורו על ביטול ריאיונות לתקשורת וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. נראה כי השניים מנסים לאותת: אנחנו פועלים ברצינות כדי לפתור את המשבר - אל תדחקו בנו

זמן צפייה: 02:40

אמש (שני) נערכה פגישה משולשת בין נשיא המדינה ריבלין, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ - אירוע שלא קרה מאז שהאחרון נכנס לזירה הפוליטית. אומנם המשתתפים סיכמו לא להרחיב על תכני הפגישה, אך ניתן להסיק מסקנות בדבר ההתרחשויות בחדר הסגור - ונראה כי שני הצדדים מנסים לאותת כי ישנה תקווה שהדברים יסתדרו.

לאחר הפגישה הודיעו השניים על ביטול הריאיונות המתוכננים לתקשורת - צעד שנועד לשדר: "אנחנו פועלים על משהו רציני - אל תדחקו בנו". נוסף לכך, אנו למדים כי לא רק שצוותי המשא ומתן ייפגשו היום, אלא ששני ראשי המפלגות ייפגשו שוב מחר, ייתכן שלקראת סבב פגישות עם הנשיא.

עוד בחדשות 13:

גנץ לחברי סיעתו: "לא נוותר על ההובלה או על השותפים הטבעיים"

נתניהו וגנץ דנו בארבע עיניים; ריבלין: "צעדנו צעד משמעותי"

חשש בכחול לבן: גנץ ונתניהו ייכשלו – ליברמן ירכיב את הממשלה

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע''מ

ריבלין, מצידו, מנסה להציע רוטציה מתוחכמת יותר: מתווה של שנה-שנתיים-שנה, או פתרון שיתחשב בכך שנתניהו נלחם על עתידו המשפטי. לא בטוח שהנשיא יטיל כבר מחר או מחרתיים את המנדט על אחד המועמדים, אלא נראה כי הוא ייתן להם זמן נוסף - הוא הציע לשניים כמה ימים לישון על הדברים, וביקש שיגיעו בשבוע הבא עם רעיונות מגובשים.

עם זאת, נתניהו מגיע עם 55 ח"כים, וגם גנץ הצהיר שלא יוותר על השותפות הטבעיות שלו – מה שמגיע כבר ל-99 ח"כים, ויחד עם ישראל ביתנו – 107 ח"כים. אין בישראל מספיק תיקים כדי לכרוך את הכול לממשלה אחת.

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

נתניהו וגנץ דנו בארבע עיניים; ריבלין: "צעדנו צעד משמעותי"

לאחר כשעה ורבע של פגישה משולשת, הנשיא יצא מהחדר, וראשי שתי המפלגות הגדולות נשארו לדון בארבע עיניים. לאחר כחצי שעה נוספת, השניים סיימו את פגישתם וסיכמו שלא לפרט בשלב זה את תוכן השיחה. לפי בקשת הנשיא, ראש צוות המו"מ של הליכוד, יריב לוין, יפגש מחר עם ראש צוות המו"מ של כחול לבן, יורם טורבוביץ'.

בתום הפגישה, נתניהו עידכן טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי והדגיש שהפגישה הייתה עניינית. נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחויב למה שהבטחתי לכם".

גנץ כתב לחברי סיעתו: "בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותנו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד".

כמו כן, בתום הפגישה נתניהו וגנץ מסרו הודעה משותפת: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".