הבעיה של העבודה אחרי סגירת הרשימות - וההישג של רה"מ • פרשנות

לאחר פרישת שלח וחולדאי, הדמיון בין מרצ לעבודה גדול מדי, ואחת מהן עלולה שלא לעבור את אחוז החסימה. בד בבד, האיחוד בימין והריצה הנפרדת של רע"מ עשויים לשרת מאוד את נתניהו

זמן צפייה: 01:40

39 מפלגות הגישו ביומיים האחרונים את רשימותיהן לבחירות לכנסת ה-24. שלא כמו בימין, בשמאל לא נרשם אף איחוד - ובמקום זאת, עפר שלח ורון חולדאי פרשו, כך שהעבודה בראשות מרב מיכאלי ומרצ בראשות ניצן הורוביץ ירוצו הפעם לבד.

בראייה גושית, לאור העובדה כי שלח וחולדאי פרשו, נראה כי גוש המרכז-שמאל לא יאבד קולות. אולם, מפלגת העבודה דומה יחסית למפלגת מרצ, ומשום שלאחרונה יש בסיס תומכים מבוסס, כלל לא בטוח שיהיו מספיק מצביעים עבור שתי המפלגות - ומכאן שייתכן שאחת לא תעבור את אחוז החסימה.

המרוויח הגדול מהיומיים האחרונים הוא כמובן ראש הממשלה בנימין נתניהו. מעבר לכך שכאמור, ייתכן שמרצ או העבודה לא יעברו בסופו של דבר את אחוז החסימה - גם הרשימה המשותפת התפרקה חלקית, ובכך איבדה הנציגות הערבית שמתנגדת לו מכוחה בכנסת. מנגד, בימין נרשמו איחודים שהוא יכול להיות מרוצה מהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוכל ניסיון פיגוע: מחבל ניסה לחדור לבית במערב בנימין ונוטרל

בתום דרמה לילית: הממשלה האריכה את הסגר עד ליום ראשון ב-7:00

7,168 נדבקים חדשים אתמול – 8.8% מהבדיקות חיוביות

ח''כ מירב מיכאלי
ח''כ מרב מיכאלי | צילום: חדשות 13

אמש הסתיימה הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-24. כאמור, בימין נרשמו איחודים, כשעוצמה יהודית של איתמר בן גביר התמזגה לציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'. הבית היהודי וחגית משה לא יתמודדו בבחירות הקרובות, אך הודיעו כי חברו לימינה, וכי הובטח להם שמשה תמונה לשרה מטעם ימינה. מנגד, במרכז-שמאל לא הגיעו להסכמות על חיבורים, מה שהוביל, כאמור, לפרישתם של רון חולדאי ועופר שלח מהמירוץ.

נתניהו מציג את תוכנית הסיוע הכלכלית
נתניהו מציג את תוכנית הסיוע הכלכלית | צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה