המציאות מדברת: הדור הצעיר בציונות הדתית לא נרתע מלהט"ב • טור

הפער הבין-דורי בציבור הדתי-לאומי מתבטא ביחס כלפי הקהילה הגאה. הצעירים לא שותפים לסערה עקב התבטאויות הרב פרץ: הם שמעו את הדברים מגיל אפס ומכירים אישית להט"בים, ולכן מגיבים באדישות

דגל הגאווה
דגל הגאווה | צילום: רויטרס

‏הנושא שבו קיים אחד הפערים הכי גדולים בין המחנכים הדתיים לתלמידים שלהם הוא היחס ללהט״בים. בפועל, יש בדור הצעיר של הציונות הדתית כמעט-נורמליזציה של גייז, בניגוד מוחלט לרוח של רבנים ומחנכים שאצלם למדו.

‏‏זה מה שמביא להקמת ארגונים דתיים שעושים קמפיינים אנטי-גייז בשנים האחרונות: ההבנה החרד״לית שבנושא הזה הסוסים ברחו מהאורווה. כמעט בכל ישיבה ואולפנה יש זוגות חד מיניים שהתאהבו בפנימיה, והצעירים הדתיים גדלו לתוך עולם שונה לגמרי מההורים שלהם והוא נראה להם הרבה יותר נורמלי. לפני חודש חברים שלי התארחו עם ילדיהם בשבת אצל זוג חברות. הבן שלהם שאל בתמימות: ״אם יש שתי אמהות, מי עושה קידוש?״. הם ענו לו שכל פעם מישהי אחרת, והוא קיבל את התשובה ומבחינתו שם נגמר הסיפור.

שר החינוך רפי פרץ
שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13

המציאות חזקה יותר מתאוריות, ולכן כשצופים חילונים מתרגשים וכועסים מהתבטאות כמו זו של הרב רפי פרץ, מרבית חבריהם הדתיים מושכים בכתפיים בשעמום. הם שמעו את זה מגיל אפס וזה נשמע להם כמו קרב מאסף נואש. בין מצביעי סמוטריץ' ורפי פרץ יש פי אלף צעירים שעמדתם בנושא גייז היא כמו של בנט ושקד, מאשר להיפך. וזה כל הסיפור.