המלכוד של גנץ: כל עמדה על הסיפוח תאכזב פלח מבוחריו • פרשנות

נושא החלת הריבונות על יהודה ושומרון חושף את פערי האידיאולוגיה בקרב חברי מפלגת כחול לבן, והעומד בראשה יצטרך לחשב את צעדיו כדי לא לאבד בוחרים • האתגר של בנט - לבדל את עצמו מהליכוד

זמן צפייה: 01:23

נושא החלת הריבונות על בקעת הירדן ושטחי יהודה ושומרון חושף את פערי האידיאולוגיה בקרב חברי מפלגת כחול לבן. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחק ביו"ר כחול לבן לנקוט עמדה ברורה בנושא וכעת נראה כי גנץ נמצא במלכוד.

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (רביעי) עולה כי 41% ממצביעי כחול לבן היהודים תומכים בסיפוח השטחים, בעוד 31% מתנגדים למהלך. לא משנה איזו עמדה ינקוט גנץ – בין אם יתמוך ובין אם יתנגד להחלת הריבונות, יאכזב הרמטכ"ל לשעבר פלח משמעותי מבוחריו.

מפלגה נוספת שעשויה למצוא את עצמה בבעיה בעקבות פרסום התוכנית, היא מפלגת ימינה: נתניהו מציע למצביעי ימינה להגשים את חלומותיהם המדיניים - וכעת האתגר של בנט יהיה לבדל את עצמו מהליכוד, ולא לאפשר "שתיית" קולות.

עוד בחדשות 13:

עימות בכחול לבן: יעלון – "הפלסטינים הם סרבני שלום"

גנץ: "בשבוע הבא אביא לאישור הכנסת את תוכנית השלום של טראמפ"

פרידמן: "ארה"ב תרצה להקים ועדה עם ישראל טרם הסיפוח"

מפלגת "כחול לבן
מפלגת "כחול לבן | צילום: החדשות 13

מאז פרסום תוכנית השלום האמריקנית אתמול, נחשפים הפערים הגדולים בקרב הנהגת כחול לבן. אתמול אמר בכיר המפלגה בוגי יעלון בישיבת סיעה, בעיקר כלפי אנשי "יש עתיד": "אל תגידו שאפשר להביא שלום בהסכם. זה חלום, זו הזיה. הפלסטינים סרבני שלום כמעט מאה שנים. תוכנית טראמפ הכי קרובה למצע 'כחול לבן'. אי אפשר ואסור לדבר על מדינה אלא על אוטונומיה בלבד".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הצהיר הערב כי יביא לאישור הממשלה את תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית טראמפ. "התוכנית משקפת נאמה את עקרונות היסוד הכתובים במצע כחול לבן, המהווה בסיס להסדר עתידי במזרח התיכון", טען בוועידת הכנס השנתי הבינלאומי ה-13 של INSS.

גנץ, בני גנץ, יו''ר כחול לבן
יו''ר כחול לבן בני גנץ בכנס INSS

גנץ חזר על קריאתו לנתניהו להתפטר מתפקידו: "הנאשם נתניהו לא יכול לכהן אפילו יום אחד נוסף בתפקידו. הוא עסוק מעל הראש באישומים, עורכי דין עדויות והפחד המובן להיכנס לכלא. כדי לממש את תוכנית טראמפ דרשו ראש ממשלה ישר, אמין ופנוי לניהול המדינה".

"כראש ממשלה אפעל למימוש התוכנית על כלל סעיפיה, תוך הסכמה של מדינות האזור כמו ירדן מצרים ומדינות נוספות וכמובן של ההנהגה הפלסטינית", אמר ופנה אל הנהגת הרשות: "מאז הסכם חברון עליו חתמו ערפאת ונתניהו, הפתכם סרבנים. פעם אחת תגידו כן ותנו לילדים שלכם סיכוי לעתיד טוב יותר. אל פספסו עוד הזדמנות לשלום".