שר החוץ האיראני על הצהרת נתניהו: "הוא רק רוצה מלחמה"

מוחמד ג'וואד זריף התייחס לדברי ראש הממשלה, והצהיר: "המחזיק האמיתי בנשק גרעיני מתלונן על אתר איראני לכאורה. לו, כמו גם לבולטון ולאנשיו, לא אכפת משפיכות דמים של חפים מפשע"

זמן צפייה: 01:08

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס הערב (שני) להצהרת ראש הממשלה נתניהו בדבר חשיפת אתר גרעין איראני. "המחזיק האמיתי בנשק גרעיני מתלונן על אתר גרעין איראני, לכאורה", הצהיר זריף בחשבון הטוויטר שלו. "נתניהו, כמו ג'ון בולטון ואנשיו, רק מעוניין במלחמה - לא אכפת לו משפיכות דמים של אנשים חפים מפשע".

מוקדם יותר מסר ראש הממשלה נתניהו הצהרה ובה פרטים חדשים בנושא הגרעין האיראני. "לפני שנה וחצי חשפתי את ארכיון הגרעין", אמר נתניהו בפתח דבריו. "לפני שנה חשפתי מחסן סודי באו"ם. האיראנים טענו שמדובר במפעל לניקוי שטיחים. קראתי לסוכנות הבין-לאומית והם מצאו אורניום שאיראן הסתירה בניגוד להתחייבות הבין-לאומית. היום אני מגלה שחשפנו אתרי גרעין נוספים - בהם אתר לפיתוח נשק גרעיני דרומית לאיספהאן".

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "חשפנו אתרי גרעין באיראן – בהם אתר פיתוח נשק אטומי"

נתניהו שוקל לחשוף היום פרטים חדשים על תוכנית הגרעין האיראנית

יו"ר סבא"א הגיע לאיראן – יבקש הבהרות לגבי המחסן שחשף נתניהו

נתניהו וזריף
נתניהו וזריף | צילום: רויטרס

"איראן התחילה בניסיון הסתרה מיד לאחר שחשפנו את האתר. אחרי שהם הבינו שנחשפו הם פשוט השמידו את האתר", המשיך נתניהו. "איראן הסתירה ציוד וחומר גרעיני. אחרי החשיפה שלנו סילקו את המכולות וכיסו את האתר בחצץ. ממש תוכנית כיסוי, זה לא עזר להם כי הם השאירו עקבות של חומר גרעיני. איראן התחילה מיד בניסיון ההסתרה, הם פשוט השמידו את האתר. היום אני מגלה שחשפנו אתרים נוספים דרומית לאיספהאן, שם יש אתר לפיתוח נשק גרעיני".

"כל פעם שאנחנו חושפים הם מנסים לטשטש את עקבותיהם", הוסיף ופנה ישירות לממשל בטהראן. "אני אומר לאיראן: אנחנו נמשיך לחשוף את השקרים שלכם. נעשה הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ונמשיך לפעול נגד התוקפנות שלהם. אני קורא לקהילה הבין-לאומית להתעורר ולהפעיל לחץ נגד איראן".

בנימין נתניהו בהצהרה על הגרעין האיראני
בנימין נתניהו בהצהרה על הגרעין האיראני | צילום: תקשורת ראש הממשלה

"הם ניסו להשמיד ראיות. אני רוצה להגיד לאיראן שישראל יודעת מה אתם עושים ומתי ואיפה אתם עושים את זה", הזהיר נתניהו. "נמשיך לחשוף את השקרים שלכם. אני קורא לקהילה הבין-לאומית להתעורר ולהבין שאיראן משקרת ולהצטרף לטראמפ. רק לחץ יעזור נגד האגרסיות של איראן".

באופוזיציה מחו נגד הצהרת נתניהו, שמתקיימת כשבוע לפני הבחירות. ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי), אמר בריאיון ל"לפני החדשות": "אחרי שנכשל ספין המצלמות, הוא מוחלף באחר. כל עניין הפרסום הוא בחירות בלבד. המאבק נגד איראן הוא רציני בהחלט, אך הוא לא אמור להתנהל בטלוויזיה 8 ימים לפני הבחירות".

חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן) התייחס אף הוא לחשיפת אתרים נוספים של פיתוח נשק גרעיני באיראן: "נתניהו שוב משתמש במידע מודיעיני לתעמולת הבחירות שלו. מדובר בחוסר אחריות לאומי מחריד. הגרעין האיראני לא יכול לשמש לתעלולי קמפיין".

גורמים בלשכת ראש הממשלה דחו את הביקורת של לפיד וברק על עיתוי פרסום המידען: "גורמי המקצוע המליצו לרה"מ למסור הודעה על טורקוזאבאד ועל האתר החדש באבאדה מייד לאחר מסיבת העיתונאים של מנכ"ל סבא"א שחזר מטהראן".