דיווח: ארה"ב כשלה לחסל בכיר איראני - ביום בו חוסל סולימאני

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי ביום בו האמריקנים חיסלו את מפקד כוח קודס, נעשה בתימן ניסיון לחסל את עבדול רזה שחלאי, בכיר נוסף בכוחות המיוחדים. עם זאת, מבצע זה לא צלח בסופו של דבר

זמן צפייה: 02:16

חיסול סולימאני: ביום בו ארצות הברית חיסלה את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים, נעשה ניסיון כושל לחסל בכיר צבאי איראני נוסף בתימן, כך דווח אתמול (שישי) ב"וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, האמריקנים ניסו ללא הצלחה לחסל את עבדול רזה שחלאי, כלכלן ובכיר בכוח קודס. הסיבות לכישלון לא פורטו.

גורמים בצבא האמריקני שמוצבים בתימן, בה מתרחשת מלחמת אזרחים שגרמה למשבר ההומניטרי הגדול בעולם, סיפרו לעיתון כי מבצע החיסול שכשל' מוגדר ברמת סיווג גבוהה וסירבו לשתף פרטים ממנו, למעט העובדה כי הוא לא צלח בסופו של דבר. עם זאת, הגורמים סיפרו כי ארצות הברית עקבה אחר שני מבצעי החיסול שהתרחשו באותו יום וכי התכנון היה להכריז על שני החיסולים ביחד, אם שניהם היו מתבצעים בהצלחה.

לכתבות נוספות בנושא:

דיווח: עובדי נמל התעופה בבגדד סייעו לארה"ב בחיסול סולימאני

בית הנבחרים האמריקני הצביע על ריסון כוחו של טראמפ מול איראן

בכיר איראני מזהיר: "תהיה נקמה נוספת על חיסול סולימאני"

קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס ועבדול רזה שחלאי, בכיר בכוח קודס, שארצות הברית ניסתה לחסל
קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס ועבדול רזה שחלאי, בכיר בכוח קודס, שארצות הברית ניסתה לחסל | צילום: חדשות 13

"אם היינו הורגים אותו, היינו מתרברבים בכך באותו לילה". כך סיפר בכיר בצבא האמריקני. בכיר נוסף אמר כי שני מבצעי החיסול אושרו בסמיכות לזה לזה וכי ארצות הברית לא פרסמה את פרטי מבצע החיסול של שחלאי, מכיוון שהוא לא בוצע בהצלחה. הבכיר הוסיף כי ישנה היתכנות ששחלאי יהווה מטרה לחיסול בעתיד, אך ארצות הברית ואיראן בשלב זה אינן מעוניינות בהסלמה של המשבר ביניהן.

גורמים אמריקנים קשרו את שחלאי לתקיפות שנעשו נגד כוחות של צבא ארצות הברית בעיראק, לרבות תקיפה מתוחכמת שהתבצעה ב-2007 בעיר קרבלה, בה כוחות מיליציה שנתמכת על ידי איראן חטפו והרגו חמישה חיילים אמריקנים.

בשנה שעברה הנציג המיוחד של הבית הלבן לנושא האיראני בריאן הוק, אמר כי ארצות הברית "מאוד מודאגת מנוכחותו של שחלאי בתימן, בה הוא עלול לספק לחותים נשק מתקדם מהסוג שאנו אוסרים עליהם מלקבל". לפני כחודש, הוק הודיע כי ממשל טראמפ מציע עד 15 מיליון דולרים למי שיעניק מידע על פעילותו הכלכלית ועל סביבתו של שחלאי.