"מקום שבו אנשי העולם חוברים": ישראל תשתתף בכנס חדשנות בדובאי

באירוע הבין-לאומי, שיתקיים בשנת 2020 ויעסוק בחידושים טכנולוגיים, ישתתפו 189 מדינות נוספות. רה"מ נתניהו בירך: "עוד ביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם ובאזור"

זמן צפייה: 00:17

ישראל תשתתף ב-World EXPO 2020, כנס בין-לאומי לחדשנות טכנולוגית שיתקיים בדובאי, איחוד האמירויות הערביות. כך, פרסם אתמול (חמישי) משרד החוץ הישראלי.

"אנו שמחים על ההזדמנות לשתף מרוח החדשנות והיזמות הישראלית ולהציג חידושים וטכנולוגיות ישראליות פורצות דרך בתחומים שונים כגון מים, רפואה וטכנולוגיות מידע", נכתב בהודעה הרשמית של משרד החוץ, "תערוכות האקספו הן מקום מפגש, שבו אנשים מרחבי העולם חוברים ומנצלים את כשרונותיהם להתמודדות עם אתגרים משותפים ולקידום החברה. אנו שמחים לקחת חלק ביוזמה חשובה זו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההשתתפות בתערוכה: "זהו עוד ביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם ובאזור". כמו כן, גם השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינלבט התייחס בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ישראל תשתתף יחד עם 189 מדינות נוספות בתערוכה בדובאי. איחוד האמירויות ממשיכים לקבל ולכלול את כולם. תודה לכם, ידידינו היקרים ובני בריתנו, על הדחיפה המתמדת".

דובאי
דובאי | צילום: istock

כזכור, בשבוע שעבר משלחת של משרד החוץ הישראלי ביקרה בבחריין והשתתפה בכנס בין-לאומי בנושא חדשנות, כך לפי פקיד ישראלי בכיר. כמו כן, הוא הוסיף כי על אף הדיווחים על כך שהנציגים הישראלים ביטלו את השתתפותם בכנס, המשלחת הגיעה למנאמה ואף קיימה סדרה של פגישות בשולי הכנס.

מוקדם יותר פרסמו פלוגות ההתנגדות האסלאמיות בבחריין סרטון, שלטענתם נשלח לחברות ול-30 הישראלים שהיו אמורים להשתתף בוועידה. בסרטון האנימציה נראה, לדבריהם, פיצוץ של מכונית המשלחת הישראלית. "אל-אבדאל", יחידת ההסברה של פלוגות ההתנגדות האסלאמיות, טענה אף כי מנגנון המודיעין של הארגון שלח הודעות SMS למכשירים הסלולריים של המשתתפים בוועידה שבהן נכתב: "אינכם רצויים בבחריין – העיניים שלנו עוקבות אחריכם".

קו הרקיע של מנאמה, בחריין
קו הרקיע של מנאמה, בחריין | צילום: רויטרס

בתחילת שבוע שעבר, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, כי ממשרדו של שר הכלכלה אלי כהן נמסר כי ביקורו המתוכנן לבחריין "נדחה בגלל סיבות פוליטיות", ושר אחר החבר בקבינט אמר לסוכנות כי הסיבה לביטול היא סבב ההתייעצויות עם הנשיא רובי ריבלין לקראת הרכבת הממשלה.

כאשר פורסם בבחריין כי משלחת ישראלית עם כ-30 משתתפים צפויה להגיע לכנס, הרשתות החברתיות געשו וחברי פרלמנט הצטרפו לקריאות לביטול הגעת המשלחת. כמו כן, אירעו מספר הפגנות קטנות ברחבי המדינה. לאחר שדווח כי המשלחת הישראלית ביטלה השתתפותה, ג'ונתן אורטמנס, מנכ"ל רשת היזמות הבינלאומית האחראית על הכנס, אמר בהצהרה: "בעוד ייעצנו למשלחת הישראלית כי היא תתקבל בברכה, הם החליטו הבוקר לא להגיע עקב חשש ביטחוני ומתוך רצון לא להפריע ל-180 המדינות האחרות שמשתתפות".