לאחר התקיפה בבגדד: ארה"ב תשלח 750 חיילים למזרח התיכון

שר הביטחון האמריקני הודיע כי אישר תגבור כוחות צבאיים במטרה לסייע בהגנה על אנשי השגרירות. עוד הוסיף כי כוחות נוספים יהיו מוכנים להצבה לאזור. תיעוד: המארינס נוחתים במתחם

זמן צפייה: 02:06

ארצות הברית תשלח 750 חיילים למזרח התיכון בעקבות תקיפת השגרירות האמריקנית בבגדד אתמול (שלישי). שר הביטחון האמריקני מארק אספר, אמר כי כוחות נוספים יהיו זמינים להצבה בימים הקרובים. "הצבת החיילים באזור היא תגובה לעלייה ברמת הסיכון כלפי אנשי שגרירות בגדד", הוסיף. "ארצות הברית תגן על אנשיה באשר הם - בכל העולם".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2001011000' autoplay='0' credit='' desc='המארינס נוחתים בבגדד' kid='1_2a906nrk' duration='18'']

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס להגעת הכוחות במהלך הלילה. "לוחמי המארינס הגיעו. הגיעו לוחמים ועשו עבודה פנטסטית, הם הגיעו מיד", אמר. "אני רוצה להודות גם לממשל בעיראק, הם סייעו. שוחחתי עם ראש הממשלה והודתי לו".

דונלד טראמפ נואם בוועידה שמרנית בוושינגטון, ארצות הברית
דונלד טראמפ נואם בוועידה שמרנית בוושינגטון, ארצות הברית | צילום: רויטרס

בתיעוד שפרסמה ארה"ב ניתן לראות את תגבור כוחות המארינס נוחת במתחם השגרירות.

כזכור, אתמול פרצו אלפי תומכי המיליציות הפרו-איראניות, שהותקפו על ידי האמריקנים שלשום בגבול עם סוריה, לשגרירות ארצות הברית בבגדד, הציתו את מבנה הביטחון במקום ושרפו את דגלי ארצות הברית וישראל. קולות ירי נשמעו באירוע. שר הפנים העיראקי, הגיע למבנה השגרירות.

משרד החוץ העיראקי מסר כי שגריר ארצות הברית וצוותו פונו, בעקבות ההתפרעויות, שאירעו במהלך הלוויית חללי המיליציה. עם זאת, על פי דיווח אמריקני, השגריר לא פונה כלל. כוחות הביטחון העיראקיים ניסו לפזר את המפגינים באמצעות גז מדמיע, ועל פי דיווח ברשת אל-ג'זירה, לאחר שהמתפרעים נכנסו למתחם השגרירות, הם פונו מהמקום.

מפגינים מבעירים את החומה סמוך לשגרירות ארה''ב בבגדאד
מפגינים מבעירים את החומה סמוך לשגרירות ארה''ב בבגדאד

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בטוויטר בתגובה לאירוע, וכתב כי "איראן היא האחראית למתקפה - הם יישאו באחריות מלאה. בנוסף, אנו מצפים מעיראק שתשתמש בכוחותיה כדי להגן על השגרירות".

לאחר מכן התייחס מפקד חיל האוויר, עמיקם נורקין, לתקיפה של המיליציות הפרו-איראניות, ואמר: "התקיפה של חיל האוויר האמריקני בעיראק היא בעלת פוטנציאל לתפנית". את הדברים אמר בוועידת כלכליסט.