גורמים בארה"ב: המטוס האוקראיני הופל מפגיעת טיל נ"מ איראני

בתקשורת בארה"ב מדווחים מפי גורמים אמריקניים כי כלי הטיס האזרחי, שהתרסק בטהראן, הופל בטעות על ידי טילי נ"מ. עוד דווח כי לוויינים אמריקניים זיהו שיגור 2 טילים, רגעים לפני ההתרסקות

זמן צפייה: 02:11

בכלי התקשורת בארה"ב דווח הערב (חמישי) מפי גורמי ביטחון אמריקניים, כי המטוס האוקראיני "בואינג 737", שהתרסק אתמול בטהראן ועליו 176 בני אדם שנספו, הופל בטעות על ידי טיל נגד מטוסים של איראן. מדיווח נוסף מפי בכיר אמריקני עולה כי לוויינים של ארה"ב זיהו שיגור של שני טילים, זמן קצר לפני שהמטוס התרסק. ככל הנראה, מערכת טילי הנ"מ הייתה בכוננות בעקבות התקיפה האיראנית בעיראק, שהתרחשה שעות בודדות לפני ההתרסקות.

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הערב כי הנשיא האיראני, חסן רוחאני, הבטיח לו שהחוקרים האוקראינים יקבלו גישה מלאה לחקירת נפילת המטוס. זאת לאחר שמוקדם יותר היום, שר הביטחון האוקראיני סטפן פולטוראק הצהיר כי ייבדקו שלושה תרחישים אפשריים להתרסקות: תקלה טכנית, אירוע טרור שהתרחש בתוך כלי הטיס או פגיעה של טיל. 45 מומחים אוקראינים הגיעו היום לטהראן כדי לעזור בחקירה ולזהות את גופות יושבי המטוס. שר הביטחון הצהיר כי צוותי החקירה יהיו מעוניינים לחפש אחר שרידים של טיל בזירת ההתרסקות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אוקראינה: "מעוניינים לחפש שרידים של טיל בזירת התרסקות המטוס"

מטוס אוקראיני התרסק בטהראן – 176 בני אדם נהרגו

תיעוד: פעוט חצה בריצה כביש – פקח זינק מרכבו כדי להצילו

Debris Of A Plane Belonging To Ukraine International Airlines, That Crashed After Taking Off From Iran's Imam Khomeini Airport, Is Seen On The Outskirts Of Tehran
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס
Red Crescent Workers Check The Debris From The Ukraine International Airlines Plane, That Crashed After Take Off From Iran's Imam Khomeini Airport, On The Outskirts Of Tehran
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול התרסק מטוס נוסעים בואינג 737 אוקראיני בטהראן זמן קצר לאחר המראתו. 176 בני האדם שהיו על כלי הטיס, 167 נוסעים ותשעה אנשי צוות, נהרגו באירוע. הנשיא האוקראיני אישר את הפרטים ושלח תנחומים למשפחות הנספים. מהשגרירות האוקראינית בטהראן נמסר כי הגורם להתרסקות הוא כשל טכני במנוע, ואין קשר בין המקרה למתקפת הטילים האיראנית נגד ארצות הברית. בעקבות ההתרסקות, אוקראינה השעתה את כל הטיסות ממנה לטהראן.

כלי הטיס, השייך לחברת התעופה "אוקראינה איירליינס", המריא משדה התעופה "חומייני" שבעיר והתרסק בין הערים פאראנד ושחריאר. ככל הנראה מדובר על מטוס שנכנס לחברה לפני שלוש שנים וחצי.

זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס

האירוע התרחש ימים ספורים לפני שמנכ"ל חברת בואינג החדש דיוויד קאלון אמור להיכנס לתפקידו, לאחר שקודמו בתפקיד, דניס מילנבורג, התפטר ברקע שתי ההתרסקויות באתיופיה ובאינדונזיה, שבהן נהרגו 346 בני אדם.

כאמור, לפני כשבועיים מנכ"ל ענקית התעופה "בואינג", דניס מילנבורג, הודיע כי הוא פורש מתפקידו. זאת, לאחר שנה סוערת, בעקבות התרסקות מטוס החברה באתיופיה בחודש מארס, אירוע שבו נהרגו 157 בני אדם, שבא לאחר התרסקות אותו דגם של כלי הטיס כחצי שנה קודם לכן באינדונזיה – שהביאה למותם של 189 נוסעים ואנשי צוות. "שינוי בהנהגה היה הכרחי כדי להחזיר את האמון בחברה, שמנסה לפעול לתיקון מערכת היחסים עם רגולטורים, לקוחות וכל יתר בעלי העניין", מסר דירקטוריון בואינג.