מסע לחיי הפאר במפרץ: אודי סגל עם המיליארדר החזק בדובאי

ח'לף אל הבטור, מאנשי העסקים המגוונים ביותר באמירות, קורא לישראלים להשקיע ולבקר בדובאי, וטוען כי לישראל תפקיד חשוב בהסרת איום החזבאללה בלבנון. "אתם חלק מאיתנו - תרגישו בבית"

זמן צפייה: 15:44

את אחמד ח'לף אל-הבתור, איש עסקים מגוון ואחד מעשירי דובאי, פגש מגיש המהדורה המרכזית אודי סגל בביתו. הוא ידוע בתור מי שבנה את בניין בורג' אל-ערב המפורסם ועוד מאות מבנים אחרים, בהם בניינים, מלונות, בתי ספר ושדות תעופה. מעבר לכך, אל-הבתור הוא גם אחד הבודדים שדיבר במשך שנים באופן בפומבי על הצורך לעשות שלום עם ישראל. "אמרתי שצריכים לעשות שלום מפני שאין כל מחלוקת בינינו לבין הישראלים".

העיר דובאי החלה כעיר נמל. היו בה שולי פנינים, מסחר והרבה מאוד מדבר. את הנפט של האמירויות הם חילקו בין שבע האמירויות, אבל במקום פשוט ליהנות מהרווחים, הם השקיעו אותו בתעשיות אחרות, שהפכו את העיר למרכז של מסחר, השקעות, הייטק ותיירות. וזה גם הסיפור של אל-הבטור, שהתחיל מכלום - הוא בנה מלון באמצע המדבר וחיכה עד שהעיר תגיעה אליו ותקיף אותו. "אנשים צחקו, אמרו לי: 'אין כאן כלום, אפס, זה מדבר'. הם אמרו, 'ח'לף, אתה אידיוט'. ועכשיו המקום הזה הפך למקום הטוב ביותר באזור כולו". השיטה הזו עבדה בשבילו שוב ושוב, עד שחברת ההנדסה שהקים הפכה להיות אחת הגדולות באמירויות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהלי בתיה"ח נגד משרד הבריאות: לא מסייע לנו בהיערכות לחורף

גילה גמליאל: "לא הפרתי את ההנחיות ולא עברתי על החוק"

תחקיר צה"ל: ירי הרקטות מעזה – כתוצאה מ-2 ברקים שפגעו במשגרים

אודי סגל יחד עם ח'לף אל-הבתור
אודי סגל יחד עם ח'לף אל-הבתור | צילום: חדשות 13

לדעתו של אל-הבתור, העובדה שאיראן נמצאת מספר קילומטרים לא רב מדובאי, מהווה איום לו רק לאיחוד אמירויות, אלא למזרח התיכון כולו: "איראן תומכת בכל הטרוריסטים בעולם", אמר אל-הבתור, והוסיף: "אישית, אני מתנגד למלחמות, אבל אני תומך במחיקתם של כל הטרוריסטים מעל פני האדמה". הוא אמנם מדבר על שלום, אבל הסביר שישנם כמה מכשולים בדרך וכי אפשר לטפל בהם: "חזבאללה שולט בכול, וכל עוד הם שם אז אין לנו יכולת לסייע. מישהו חייב להיפטר מהם, והמדינה היחידה, לדעתי, שיש לה גבול משותף עם לבנון היא ישראל. אז ישראל צריכה לטפל בחזבאללה. זה יאפשר לישראלים וללבנונים להתקרב אלה לאלה".

אל-הבתור, שכאמור כבר חשב על השלום עם ישראל, והוא בין הבודדים שכבר עשה משא ומתן עם חברת "ישראייר" וגיבש חבילות תיירות למלונות שלו. ולשאלה מדוע כדאי לישראלים להגיע לדובאי, ענה: "מפני שאין להם ברירה אחרת, מפני שזאת המדינה היפה והבטוחה ביותר בעולם", אמר אל-הבתור והוסיף: "זאת תקופה של אירוסין ביננו. אנחנו בוחנים כיצד נוכל לעזור זה לזה ולשתף פעולה".

בהקשר לכלכלה ולהזדמנויות העסקיות, אמר אל-הבתור כי "המבקרים הישראלים חושבים שיגיעו לכאן וייקחו שקי כסף. אך אנחנו חושבים כיצד לקחת את הכסף שלהם ולשמור אותו בדובאי". "הם ישקיעו כאן ואם תהיה הזדמנות, נשקיע אצלם". אך זה לא מסתיים כאן, אל-הבתור חולם על ישראלים שלא רק יבואו לבקר ולהשקיע, אלא גם יעברו לגור בדובאי. "במנטליות שלנו, חשוב לנו להיפגש. אנחנו אנשי עסקים. אנחנו לא רוצים לבזבז זמן על דברים כמו פוליטיקה וכולי. אנחנו רוצים להרגיש בבית ורוצים שהם ירגישו בבית כאן. אתם חלק מאיתנו. אני מקבל אתכם בברכה במדינה שלי".