איחוד האמירויות נגד דברי רוחאני: "הסתה בעלת השלכות חמורות"

עקב טענת נשיא איראן כי "האמירויות עשתה טעות חמורה" כשחתמה על הסכם עם ישראל, משרד החוץ באבו דאבי הביע מחאה חריפה נגד הדברים. "התערבות בענייניה הפנימיים של המדינה והתקפה על ריבונותה"

זמן צפייה: 02:15

עוזר שר החוץ של איחוד האמירויות שוחח היום (ראשון) עם הממונה על היחסים עם איראן באבו דאבי, והביע מחאה חריפה, בעקבות האיומים על מדינתו מצד נשיא איראן, חסן רוחאני, ובכירים נוספים בטהראן. "המשרד רואה בנאום רוחאני בלתי מתקבל על הדעת והסתה בעלת השלכות חמורות על הביטחון והיציבות באזור המפרץ", נכתב בהודעה מטעם משרד החוץ.

עוד נמסר בהודעה כי "איחוד האמירויות הביעה התנגדות מוחלטת לאיומי ההסתה של השלטונות האיראניים, בעקבות הסכם השלום בין איחוד האמירויות לישראל, ורואה זאת כהתערבות בענייניה הפנימיים והתקפה על ריבונותה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בוטלה חסימת השיחות בין ישראל לאמירויות: אשכנזי ועמיתו שוחחו

טרור הבלונים נמשך: מהבוקר – 10 שריפות בעוטף עזה

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

ח'ליפה בן זאיד אל-נהיאן
ח'ליפה בן זאיד אל-נהיאן, נשיא איחוד האמירויות | צילום: רויטרס

אתמול נאם רוחאני והתייחס להסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. רוחאני ציין כי "איחוד האמירויות עשתה טעות ענקית, אנחנו קוראים לה לחזור בה", והזהיר את האמירויות שלא לאפשר לישראל לבצע דריסת רגל באזור. עוד ציין רוחאני כי "זוהי בגידה בחלומו של העם הפלסטיני".

ההחלטה לנרמול היחסים בין איחוד האמירויות לישראל עוררה תגובות מעורבות בעולם הערבי. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן גינה אתמול את הצעד, ואמר: "אנו שוקלים להקפיא את היחסים עמם עקב נרמול היחסים". ארדואן איים גם להשיב את השגריר הטורקי מאבו-דאבי. מנגד, במשרד החוץ של עומאן דווקא בירכו על ההסכם, ומסרו כי "מדובר בצעד חשוב להורדת המתח באזור ולחיזוק היציבות".

נשיא איראן, חסן רוחאני, בפורום הכלכלי בדאבוס
נשיא איראן, חסן רוחאני, בפורום הכלכלי בדאבוס | צילום: רויטרס

נשיא מצרים מנגד, עבד אל-פתח א-סיסי, תמך במהלך ואמר כי "עקבתי בעניין ובהערכה רבה אחרי ההודעה המשותפת של ארה"ב, האמירויות וישראל בנוגע להסכם על עצירת הסיפוח של ישראל בגדה המערבית ונקיטת צעדים שיוכלו להגשים שלום במזרח התיכון. כמו כן, מעריך את מאמצי האנשים שעמלו על ההסכם הזה במטרה להשיג שלום, שגשוג ויציבות לאזור שלנו", כך לדבריו.

מדינות נוספות במפרץ בהן סעודיה, עומאן ובחריין הביעו את תמיכתן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לממשלות על תמיכתן בהסכם, שלדבריו "מרחיב את מעגל השלום ויטיב עם האזור כולו".