"צריך להיות מנומס, הוגן וערמומי": חיי העסקים של יהודי דובאי

שרה בסנינו ובעלה סטיב בן שימול עזבו את פריז לפני חמש שנים לטובת דובאי, שם עושים הם חיל כלכלי גדול. לצד העסקים הם מנהלים חיי קהילה יהודית • זווית נוספת על איחוד האמירויות

זמן צפייה: 06:21

שרה בסנינו ובעלה סטיב בן שימול עזבו את פריז לפני חמש שנים לטובת עולם העסקים בדובאי. "חיי היהודים השתפרו בכל שנה. יש משפחות נוספות, ילדים נוספים, הקהילה הולכת ומתחזקת", סיפרה שרה, שהעבירה את עסקי התכשיטים שלה שהיו ממוקמים בחנויות הפאר של פריז. עוד אמרה שרה, כי זו אחת הערים הבטוחות בעולם.

בעלה חולש על עסקי נדל"ן ובתי מלון, דירות פאר להשכרה במגדלים וליד המים. לדבריו, כדי להצליח באיחוד האמירויות "צריך ללמוד לעשות עסקים באזור הזה - אתה צריך להיות מנומס, פיקח, הוגן וערמומי. אתה צריך להוכיח שאתה יכול להביא דבר חדש או דבר בעל ערך שעדיין לא קיים במדינה - הם רוצים לאמץ טכנולוגיות חדשות, דברים חדשים. הם באמת רוצים להצטיין ולהיות חדשניים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יותר מ-75 אלף נדבקים ביום: הודו שוברת שיאי קורונה חדשים

חמאס מאיים בהמשך השיגורים: "לא נהסס להיכנס למערכה"

בשל מצבו הבריאותי: ראש ממשלת יפן שינזו אבה התפטר מתפקידו

שרה בסנינו ובעלה סטיב בן שימול
שרה בסנינו ובעלה סטיב בן שימול | צילום: חדשות 13

כשנשאל איזו עיר הוא מעדיף יותר, דובאי או פריז, ענה סטיב כי "זה שונה. אי אפשר להשוות בין השתיים כי דובאי היא חוויה כנספח, כזר. אנחנו לא יודעים כמה זמן זה יימשך, אבל משפחות צעירות נהנות לחוות את ההרפתקה הזאת".

באבו דאבי לא מסתירים את הרצון הגדול לחיבור עם ישראל. סייד חסן, בכיר בחברת הנפט הממשלתית, אמר כי "ההסכם, בפן הכלכלי שלו, יהיה חיובי ביותר לגבי השקעות, בעיקר בתחום הטכנולוגי. לדברי חסן, גם לנשים אין בעיה לעשות עסקים במדינה. "בימינו את רוב העסקים מנהלות נשים. בסעודיה זה בלתי אפשרי", אמר.