גורדי שחקים ומלונות פאר: הכירו את הידידה החדשה של ישראל

איחוד האמירויות מורכבת משבע נסיכויות, ועיר הבירה שלה היא אבו דאבי. המדינה התעשרה בזכות המשאבים הטבעיים שלה, אבל אפשר למצוא בה הרבה יותר - מקניוני פאר ועד אתר סקי מקורה

זמן צפייה: 02:03

מדינת איחוד האמירויות הערביות הדהימה את העולם הערבי כאשר הסכימה לנרמל את היחסים עם ישראל. המדינה מורכבת מ-7 נסיכויות במפרץ הפרסי כאשר עיר הבירה היא אבו דאבי, והעיר השנייה והחשובה ביותר במדינה היא דובאי שמכונה "ניו יורק של העולם הערבי", ומפורסמת בגורדי השחקים שלה ובמלון המפורסם ביותר בעולם הערבי, "בורג' אל-ערב".

המדינה העשירה הצליחה למצב את עצמה לא רק בשל נפט, אלא בזכות משאבים טבעיים אחרים וגם נחשבת לבירה הכלכלית של המזרח התיכון. 10 מיליון תושבים מתגוררים בנסיכויות, רובם תושבי חוץ.

לכתבות נוספות בנושא >> 

רה"מ בנאום לאחר ההסכם עם האמירויות: "פריצת דרך לשלום במזה"ת"

חמאס גינה, מצרים תמכה: תגובות מעורבות להסכם עם האמירויות

ישראל ואיחוד האמירויות הסכימו על נרמול היחסים; הסיפוח יידחה

מבט מלמעלה על אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות
מבט מלמעלה על אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות | צילום: Shutterstock

בראש המדינה עומד אחד האנשים העשירים בעולם, השיח' ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן, בן 72. ראש הממשלה, המפורסם יותר, הוא שליט דובאי מוחמד בן ראשד אל-מכתום, הידוע באוסף היאכטות היקרות ומכוניות הפאר מנקרות העיניים שלו. חוץ מהמלונות המפוארים, האטרקציות התיירותיות שייפתחו לישראלים בקרוב הן למשל אחד המגדלים הגבוהים בעולם, "בורג' ח'ליפה", שנבנה באבו דאבי בסגנון מיוחד ונושא את שמו של שליט האמירויות.

הקניון של דובאי הוא אחד הקניונים המפוארים והיקרים שנבנו בעולם עם מיטב המותגים הכי נוצצים והכי יקרים. שם יש גם מסעדה מתחת למים. ולמי שרוצה להרגיש באירופה נבנה אתר סקי מקורה עם שלג ואפס מעלות ואפילו מינוס - כאשר בחוץ הטמפרטורות מגיעות ל-50 מעלות בצל. ושאלת השאלות היא האם בקרוב גם הישראלים יוכלו לוותר על יוון, לונדון ופריז ולטוס בטיסה ישירה מנתב"ג לדובאי ואבו דאבי.