המאמץ לשחרור הזוג הישראלי בטורקיה: בכירה במשרד החוץ תצא לאיסטנבול

ברקע הגשת הערעור על מעצרם של הזוג אוקנין בטורקיה, הוחלט לשלוח בתום הערכת מצב את ראש החטיבה הקונסולרית, רינה דג'רסי, לצורך תגבור הצוות הדיפלומטי במדינה. "המאמצים נמשכים בכל הרמות"

מרדכי ונטלי אוקנין שנעצרו בטורקיה

פרשת זוג הישראלים העצורים בטורקיה: לאחר הערכת מצב שקיים הצוות המיוחד בראשות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ובאישור שר החוץ יאיר לפיד, הוחלט היום (שני) לשלוח לאיסטנבול את ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ, רינה דג'רסי, לתגבור הצוות הדיפלומטי בטורכיה ולקידום שורה של סוגיות קונסולריות. כמו כן, ממשרד החוץ נמסר כי "המאמצים לשחרור בני הזוג נמשכים בכל הרמות".

כזכור, בכירים ישראלים אמרו אמש לחדשות 13 כי הם פועלים באופן נמרץ על מנת להביא לסיומה של הפרשה הרגישה ביממה הקרובה ולגירושם השקט חזרה לישראל, והתריעו כי אם המאמץ ייכשל, הזוג אוקנין יימצא בסכנת מאסר של שנים.

מורדי ונטלי אוקנין
מורדי ונטלי אוקנין

בד בבד, הסנגור הטורקי מטעם משפחת הזוג שנעצר בטורקיה, ביקר אתמול את מדריך הטיולים העצור במטרה להבין פרטים חדשים על המקרה. המדריך, שהתלווה אל הזוג בטיולם, טען שביקש מבני הזוג שלא לצלם והסביר כי זה מסוכן - אך הם לדבריו לא שמעו לו, וצילמו בכל זאת.

בתוך כך, מפרסם העיתון הטורקי תומך המשטר "סאבאח", פרטים חדשים לכאורה על הפרשה. לפי הפרסום, בני הזוג הגיעו למגדל באמצעות מונית באיזור השעה 14:30, ועלו לקומה ה-34, שם צילמו תמונת תקריב של משכנו של הנשיא ארדואן.

עוד נכתב בפרסום, כי בני המשפחה סימנו עיגול סביב המקום בו מופיע המשכן בתמונה ושלחו אותה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית שלהם, יחד עם הכיתוב "זה הבית של ארדואן", פירוט על המיקום המדויק "מול המטרו, קרוב לכביש", הקומה במגדל ממנה ניתן לראות את המשכן ומספר אניש האבטחה באזור.