באותו יום אמר מנהל ההעשרה בכור הגרעיני בנתנז כי איראן הכפילה פי ארבעה את קצב העשרת האורניום ברמה נמוכה. הגורם האיראני הבהיר כי מדובר בהכפלת כמות החומר המועשר ברמה של 3.67%, אך לא באחוז ההעשרה עצמו או הגדלת כמות הצנטריפוגות או סוגן. בשל כך, לא מדובר בהפרה של הסכם הגרעין. לא ברור כמה טהראן רחוקה מהרף שהוגדר בהסכם, העומד על עד 300 ק"ג אורניום.

משחתת אמריקנית | צילום: getty images

בשבוע שעבר נסוגה איראן באופן רשמי מחלק מההתחייבויות שלה עליהן הצהירה במסגרת הסכם הגרעין שנתחם ב-2015, זאת על פי פקודה שניתנה ממועצת הביטחון. כמו כן, מקור בסוכנות לאנרגיה גרעינית באיראן הוסיף בערוץ הטלוויזיה "אל-עאלם" כי טהראן תגביר את ייצור העשרת האורניום וייצור המים הכבדים בכור בעיר אראק, אך עם זאת לא תחרוג מההגבלות שהוטלו עליה בהסכם. עם זאת, כפי שדווח לפני כשבועיים, תוך 60 יום המאגר המועשר יעבור את הרף שהוגדר בהסכם ולמעשה יוביל להפרתו.

באותו יום אמר בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר ל-"וול סטריט ג'ורנל" כי שתי משחתות אמריקניות הוצבו במצר הורמוז הסמוך לאיראן. לדבריו, המהלך עבר ללא תגובה צבאית מצד טהראן. "זאת הייתה פריסת הכוחות השלווה ביותר זה זמן רב", אמר לעיתון. עוד פורסם כי על פי חומרים שאסף המודיעין האמריקני, בארצות הברית מאמינים כי ההנהגה באיראן חשבה שממשל טראמפ התכוון לתקוף ולכן נקטה צעדים מאיימים כלפי האמריקנים.