טראמפ: "מנהיגי איראן מבינים רק כוח – לארה"ב הצבא החזק בעולם"

נשיא ארצות הברית התייחס לאיומים מצד טהראן, האשים את המשטר במצב הכלכלי במדינה ואמר: "הצהרת איראן מוכיחה כי היא אינה מבינה את המציאות. נגיב באופן מוחץ לתקיפת כוחותינו"

זמן צפייה: 00:45

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (שלישי) למתיחות הגוברת מול איראן, והצהיר כי "המנהיגות בטהראן לא מבינה מילים כמו 'נחמדות' או 'חמלה', הם מבינים רק כוח - ולארצות הברית יש ללא ספק את הצבא החזק בעולם". את הדברים כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

"תושבי איראן הנפלאים סובלים, ללא כל סיבה", הוסיף הנשיא. "המנהיגים שלהם מבזבזים את כל כספם על טרור, ומעט מאוד על דברים אחרים. ארה"ב לא שוכחת את השימוש האיראני בפצצות שהרגו 2,000 אמריקנים, ופצעו רבים נוספים".


עוד הדגיש טראמפ כי "טהראן לא מבינה את המציאות. כל תקיפה מצד איראן על ארה"ב תיענה בכוח אדיר. במקרים מסוימים, המשמעות תהיה השמדה". בתוך כך, דובר ממשלת איראן הצהיר כי הטלת הסנקציות האמריקניות על המנהיג העליון חמינאי מהווה "מתקפה על האומה".

עוד בחדשות 13:

רוחאני: "הסנקציות נגדנו ייכשלו – ממשל טראמפ מיואש"

טראמפ חתם על סנקציות חדשות נגד איראן – חלקן יתמקדו בחמינאי

יועץ פוטין בירושלים: "לא נקבל ניסיון לצייר את איראן כאיום"

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

דבריו של הנשיא מגיעים לאחר התבטאויותיו של מקבילו האיראני, חסן רוחאני, מוקדם יותר היום. רוחאני התייחס לסנקציות החדשות שהטיל אמש טראמפ על מדינתו, על המנהיג העליון עלי חמינאי ועל בכירים נוספים, וטען שהסנקציות נגד חמינאי ייכשלו כיוון שאין לו נכסים מחוץ למדינה, ושהמהלך של טראמפ הוא "סימן לייאוש". בנוסף, אמר כי "הפעולות של הבית הלבן מעידות על כך שהוא מפגר, ושהשקט האסטרטגי עליו אנו שומרים לא אומר שאנחנו מפחדים".

דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קסאמי, צייץ מוקדם יותר בטוויטר: "הסנקציות האמריקניות סגרו את הנתיב הדיפלומטי בין טהראן לוושינגטון לתמיד". כמו כן, טען כי התגובה האיראנית על חדירת המל"ט האמריקני לשטחה התבצעה בתוך דקות ובאמצעות מערכת שמיוצרת באיראן.

נשיא איראן, חסן רוחאני, בהצהרה על הסכם הגרעין
נשיא איראן, חסן רוחאני, בהצהרה על הסכם הגרעין | צילום: חדשות 10 (ארכיון)

אתמול כאמור, הנשיא טראמפ הודיע על סנקציות חדשות נגד טהראן ומסר כי חלקן יתמקדו במנהיג העליון עלי חמינאי - על מנת למנוע ממנו וממקורביו גישה לכלים כלכליים. בנוסף, הוטלו הגבלות על שמונה בכירים במשמרות המהפכה. עוד נמסר כי במהלך השבוע יפורסמו סנקציות נוספות שיפגעו גם בשר החוץ מוחמד ג'וואד זריף. לטענתו שר האוצר האמריקני, סטיב מנושין, הצעד יקפיא מיליארדי דולרים של נכסים איראניים.

"אנחנו לא מחפשים עימות, אבל לא נאפשר לטהראן להמשיך לממן טרור או לפתח נשק גרעיני. הסנקציות שנטיל על איראן לא יפסחו על משרדו של המנהיג העליון חמינאי", אמר הנשיא האמריקני. עם זאת, טראמפ ציין את כוחו של חמינאי ברפובליקה האסלאמית ואת העובדה כי מכבדים אותו שם.