ארה"ב: איראן יכולה להיות במרחק שבועות ספורים מפיתוח גרעין

בריאיון לרשת NBC, התריע שר החוץ האמריקני טוני בלינקן כי אם בטהראן ימשיכו להפר את הסכם הגרעין - הם יהיו קרובים מאוד לפתח נשק גרעיני

הכור הגרעיני באיראן
הכור הגרעיני באיראן | צילום: Getty Images/ אימאג'בנק

"איראן תהיה במרחק שבועות ספורים מפיתוח נשק גרעיני אם היא תמשיך להפר את הסכם הגרעין" - כך אמר היום (שני) שר החוץ האמריקני טוני בלינקן בריאיון לרשת NBC. בלינקן התייחס בדבריו גם לאזרחים האמריקניים המחוזקים בטהראן, ואמר: "יש לשחרר אותם בלי קשר לעסקה אפשרית בין ארה"ב לאיראן על הגרעין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יעלון פורש: "ישראל חייבת לרכז את כוחותיה במאבק לשינוי"

עקב הסגר השלישי: שיעור המובטלים בתחילת ינואר זינק ל-16.7%

חזבאללה הפיל רחפן של צה"ל בגבול לבנון – אין חשש לדלף מידע

טוני בלינקן
טוני בלינקן | צילום: רויטרס

זו לא הפעם הראשונה שבה מתייחס שר החוץ לעניין הגרעין, שכן אחת הסוגיות הבוערות מאז חילופי השלטון בארה"ב היא איראן. בשבוע שעבר, כאמור, אמר בלינקן כי "ארצות הברית תחזור להסכם רק אם איראן תשוב להתחייבויות שנסוגה מהן. ביידן הבהיר כי אם טהראן תכבד את ההסכם משנת 2015 במלואו - גם אנחנו נעשה זאת".

כמה ימים לאחר מכן, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף השיב לבלינקן, והבהיר: "אין בכוונתנו להיענות לדרישת ארצות הברית, שנחזור בנו מהצעדים שעשינו בנוגע לגרעין. ארצות הברית היא המדינה שפרשה מהסכם הגרעין והפרה את התחייבויותיה", אמר זריף. "כעת, מחובתם של האמריקנים לשוב להסכם ולמלא אחר ההתחייבויות. כאשר נראה שהדבר אכן קורה, נשוב גם אנחנו  למלא את ההסכם".