הקהילה היהודית ותרבות המערב היוקרתית: תיעוד מיוחד מדובאי

בנסיעה ברחובות העיר, המלאים גורדי שחקים, מחלפים וכבישים מהירים, מתקבלת התחושה שמדובר באזור נחשק של מנהטן. עדיין לא ידוע מתי נוכל לבלות בה, אבל כבר עכשיו חיים בעיר כמה עשרות ישראלים

זמן צפייה: 07:51

גורדי השחקים, הכבישים המהירים, המחלפים ובתי המלון המערביים - כשנוסעים ברחובות דובאי התחושה היא שהגעתם לאזורים היוקרתיים של מנהטן עם גורדי השחקים והכסף, וכל זה בסך הכול במרחק שלוש שעות טיסה מתל אביב.

דובאי היא העיר המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות הערביות, ונחשבת לאחת העשירות בעולם, שבה משלבים בין התרבות הערבית לתרבות המערבית. בבתי המלון ובמסעדות מגישים אלכוהול, ובקניונים אפשר למצוא גם חנויות הלבשה תחתונה לנשים, הכול כדי לתת לתייר או לאיש העסקים המערבי תחושה: "כאן זה בית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: אלה שקוראים להחיל ריבונות – אמרו בזמנו שאסור לעשות זאת

איחוד האמירויות נגד דברי רוחאני: "הסתה בעלת השלכות חמורות"

הממשלה אישרה תוכנית סיוע למלונות בגובה של עד 300 מיליון שקל

ספרי תורה בביתו של חבר הקהילה היהודית בדובאי
ספרי תורה בביתו של חבר הקהילה היהודית בדובאי | צילום: חדשות 13

אף אחד עדיין לא יודע מתי יוכלו ישראלים להגיע ולבלות בדובאי, אבל כבר עכשיו יש כאן קהילה קטנה של ישראלים בעלי דרכון זר, אנשי עסקים. "אנחנו מכבדים את יורש העצר של איחוד האמירויות, כמנהיג וכמייסד - הוא אדם דגול", סיפר רוס, שהוא ומשפחתו הם חלק מהקהילה היהודית בדובאי.

וכשמדברים על דובאי, מדברים כמובן על הגודל הבלתי נתפס של כל מבנה, ואי אפשר שלא לבקר גם בבניין הגבוה בעולם, "בורג' ח'ליפה". אין ספק שאם ישראלים יגיעו לבניין זו תהיה אחת האטרקציות הכי מרכזיות. הבניין שמתנשא לגובה של יותר מ-800 מטרים. תמורת 500 שקלים אפשר לקבל סיור אח"מים ולהגיע כמעט עד לקומה האחרונה, ולהשקיף ממנה על העיר שמתפתחת בלי הרף.